Radisson Blu Astrid Hotel Antwerpen rondt verbouwing van vergaderzalen af

Radisson Blu Astrid Hotel Antwerpen rondt verbouwing van vergaderzalen af

Het Radisson Blu Antwerpen heeft recent de verbouwing van de vergaderzalen afgerond. Deze investering maakt deel uit van de volledige renovatie van het hotel ter waarde van 9 miljoen euro. Met deze verbouwing behoort het Radisson Blu opnieuw tot de top van Antwerpse vergaderfaciliteiten.

Investering van 9 miljoen
Met zijn ideale ligging recht tegenover Antwerpen Centraal Station en naast het Flanders Meetings & Conference Center, biedt het Radisson Blu Antwerpen een mix van gesofisticeerd design met moderne vergaderfaciliteiten en een uitzonderlijke dienstverlening. Na de verbouwing van de vergaderfaciliteiten, die kadert binnen een ruimere investering van 9 miljoen euro, heeft het hotel opnieuw zalen die tot de top behoren in de Antwerpse regio.
Screen Shot 2018-06-11 at 20.32.32.png
Ode aan Michael Graves
Antwerpen is de diamantstad bij uitstek en de architect Alex Kravetz verwijst hier subtiel naar in het design van onder andere de verlichting en de vloerbekleding. Ook de namen van de zalen zijn vernoemd naar diamanten, zonder afbreuk te doen aan het originele design van Michael Graves, die de typische kroonluchters in de balzaal ontworpen heeft.

Vergaderzalen en vernieuwde balzaal
Met 15 flexibele vergaderzalen verspreid over twee verdiepingen, is het Radisson Blu Antwerpen gekend als één van de sterkste spelers op de Antwerpse vergadermarkt. Een tijdloos nieuw decor en nieuw meubilair dragen bij tot een unieke ervaring tijdens meetings, conferenties en evenementen. De grote balzaal met zijn hoge plafonds is geschikt voor bijeenkomsten tot 350 personen en is gemoderniseerd met nieuw tapijt en een nieuwe wandbekleding, die de zaal niet alleen warmer en gezelliger maakt, maar die ook de akoestiek in de zaal verbetert en geluidsabsorberend werkt.

Alle zalen, behalve de balzaal, hebben natuurlijk daglicht waardoor ze licht en ruim zijn. In de zalen op de tweede verdieping aan de voorkant van het hotel, waar vaak lunches en koffiepauzes geserveerd worden, hebben gasten een extra bonus met het zicht op het prachtige Centraal Station.
Screen Shot 2018-06-11 at 20.33.32.png
Yes I Can!
Samen met een toegewijd eventteam dat zorgt voor een vlekkeloze service en een naadloos evenement, is het gemakkelijker dan ooit om een onvergetelijk en succesvol evenement te organiseren in het Radisson Blu Astrid Hotel in Antwerpen. Met oog voor detail en de “Yes I Can!” filosofie als vertrekpunt, staat het hotelteam klaar om evenementen op maat te organiseren, zowel zakelijk als privé.
Radisson Blu Astrid Antwerp - Scala ballroom.jpg
Vernieuwde kamers en appartementen
Tijdens de volledige vernieuwingvan 9 miljoen euro zijn ook de 253 kamers en appartementen stijlvol gerenoveerden hedendaags ingericht met een design dat afgestemd is op de locatie in het midden van het stadscentrum. Elke kamer heeft nieuwe meubels, bedden, vloeren, gordijnen, verlichting en decoratie. De blikvangers in de ruime en lichte kamers zijn ongetwijfeld de op maat gemaakte Radisson Blu sofa en het behangpapier dat uniek ontworpen is voor het hotel met de bekendste gebouwen van Antwerpen, met in het midden natuurlijk het statige Centraal Station. Bovendien zijn alle kamers uitgerust met Radisson Blu’s handelskenmerk: snelle, draadloze en gratis WiFi.
Screen Shot 2018-06-11 at 20.35.03.png
Opening Starbucks
Niet alleen de kamers, maar ook de openbare ruimtes en de lobby zijn grondig gerenoveerd. Op het gelijkvloers is er een Starbucks geopend. In de laatste fase van de werken, die in juni afgerond worden, lanceert het hotel ook een restaurant met een nieuwe naam en een nieuw concept. Op de tweede verdieping zijn het ontbijtrestaurant, Windows of Antwerp, en de Diamond Lounge, beide met een adembenemend zicht op het Centraal Station en hoge ramen die veel daglicht binnenlaten, prachtig en stijlvol vernieuwd.

Over Radisson Blu
Radisson Blu® is een upper upscale hotelmerk dat een positieve en gepersonaliseerde service levert in stijlvolle ruimtes. Gekenmerkt door de aandacht voor details en de Yes I Can! servicefilosofie, zijn Radisson Blu Hotels ontworpen om elk verblijf onvergetelijk te maken. Met een gepersonaliseerde service en een lokale toets biedt elk verblijf in een Radisson Blu hotel een onvergetelijke, persoonlijke ervaring. Radisson Blu hotels zijn te vinden in de grote steden, in de buurt van de belangrijke luchthavens en vrijetijdsbestemmingen. Zowel gasten als professionele zakenpartners kunnen genieten van Radisson Rewards™, een wereldwijd getrouwheidsprogramma dat uitzonderlijke voordelen biedt.   Radisson Blu maakt deel uit van de Radisson Hotel Group™, net zoals Radisson Collection™, Radisson®, Radisson RED®, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson, Country Inn & Suites® by Radisson en Prizeotel.

Voor reserveringen en meer informatie ga naar  www.radissonblu.com.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/radissonblu/
Instagram: https://www.instagram.com/radissonblu/
Twitter: https://twitter.com/radissonblu
Facebook: https://www.facebook.com/radissonblu/