Doro lanceert twee nieuwe telefoons om generaties met elkaar te verbinden

Doro lanceert twee nieuwe telefoons om generaties met elkaar te verbinden

ANTWERPEN - Doro, marktleider op het gebied van seniorentelefoons, introduceert vandaag twee nieuwe telefoons op het Mobile World Congress in Barcelona. De Doro 8035 is een intuïtieve smartphone met een handige snelstartgids waarmee de gebruiker het toestel stap voor stap naar zijn hand kan zetten, zonder de voordelen van een smartphone te verliezen. Het geluid van de Doro 8035 is luid en helder, en bij problemen of vragen kunnen vrienden of familieleden het toestel op afstand overnemen om de gebruiker te helpen. Doro lanceert ook een nieuwe slimme 4G featurephone, de Doro 7060. Deze klaptelefoon beschikt over grote knoppen, VoLTE-ondersteuning (Voice over LTE = voice over 4G) en slimme apps, zoals Facebook.

Onderzoek van Doro wijst uit dat steeds meer senioren (65-plussers) een smartphone hebben, en dat de behoeften in deze doelgroep steeds diverser worden. Bijna de helft van alle senioren (46%) voelt zich onzeker als het op technologie aankomt, terwijl anderen vlotter met technologie overweg kunnen en dus meer functionaliteiten verlangen. Senioren hebben vanwege allerlei ouderdomsbeperkingen ook andere behoeften: 82 procent van de senioren heeft problemen met het zicht, 29 procent heeft last van gehoorverlies en 42 procent heeft moeite met grijpen en pakken. De gemiddelde smartphone voldoet vaak niet aan deze specifieke leeftijdgerelateerde behoeften en weerhoudt ouderen ervan om deze te kopen. Dit maakt het voor hen moeilijk om de communicatiemiddelen en apps te benutten die hun jongere familieleden en vrienden gebruiken*.

We weten dat veel senioren willen overstappen naar een smartphone om toegang te krijgen tot dezelfde communicatiemiddelen en apps als hun jongere familieleden en vrienden, omdat ze niets willen missen. Met de nieuwe Doro 8035 willen we generaties met elkaar verbinden

Robert Puskaric, CEO en voorzitter van Doro

Om aan een groot aantal specifieke behoeften te voldoen, biedt de Doro 8035 keuze uit verschillende navigatiemodi en interfaces. Wanneer het toestel voor het eerst wordt ingeschakeld, verschijnt de snelstartgids. Die helpt de gebruiker stap voor stap bij het kiezen van een navigatiesysteem en  interface die het beste bij hem passen. easy mode biedt gebruikers die weinig of geen ervaring hebben met smartphones een interface waarmee ze snel kunnen leren werken, maar die toch al de belangrijkste functies van een smartphone biedt. De standard mode lijkt meer op de klassieke Android-launcher, maar dan verrijkt met Doro-DNA, zoals grote, contrasterende pictogrammen en tekst en een “Ik wil”-knop.

Welke softwaremodus de gebruiker ook kiest, er verandert niets aan het nieuwe, stijlvolle ontwerp van de Doro 8035. Dit is helemaal afgestemd op senioren: luid en helder geluid, gemakkelijk te hanteren, robuust en met drie fysieke knoppen. Dat is het Doro-DNA dat senioren overal ter wereld zo weten te waarderen.

Daarnaast beschikt de Doro 8035 standaard over de ingebouwde Teamviewer-functie. Hiermee kunnen vrienden en familie het toestel op afstand bedienen om de senior praktische hulp te bieden op het scherm. Bediening op afstand is ook beschikbaar via mydoromanager.com, waar de gebruiker en derden via de desktop toegang kunnen krijgen tot de smartphone om bijvoorbeeld de veiligheidsknop aan te passen of een back-up van foto’s te maken. De Doro 8035 wordt volledig geïntegreerd in SmartCare by Doro en zal dus ook buitenshuis verbeterde veiligheidsfuncties bieden.
8035 cradle_1200x900.jpg8035_1200x900.jpg
Doro lanceert tevens zijn nieuwe featurephone, de Doro 7060, een nieuwe generatie intuïtieve 4G-klaptelefoons met VoLTE-ondersteuning, die klaar is voor de verwachte migratie van 3G- naar 4G-netwerken. De 7060 beschikt over een groot primair kleurenscherm van 2,8 inch, en een kleiner kleurendisplay van 1,44 inch op de voorzijde waarop het nummer van de beller verschijnt. De Doro 7060 is een slimme featurephone, wat inhoudt dat het apparaat online hulpmiddelen ondersteunt. Daarnaast is hij voorzien van grote, duidelijk gescheiden, contrasterende toetsen met een sneltoets voor de camera, de Doro-assistentieknop en toegang op afstand via mydoromanager.com, zodat gebruikers zich veilig en verbonden kunnen voelen.
7060_open_1200x900.jpg7060_closed_1200x900.jpg7060 cradle_1200x900.jpg

* Smartphone Barrier Research: onderzoek uitgevoerd door Doro.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Doro
Doro is een Zweeds bedrijf dat senioren een rijker dagelijks leven wil bieden. Doro is wereldmarktleider op het gebied van mobiele telefoons voor senioren en biedt daarnaast ook een breed gamma aan producten, diensten en slimme zorgoplossingen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van senioren. Hiermee hoopt het bedrijf generaties te verbinden en familieleden en vrienden gemoedsrust te bieden. Daarnaast biedt Doro Care maatschappelijke en zorgdomotica oplossingen die ouderen en gehandicapten in staat stellen veilig thuis te blijven wonen met de waardigheid en veiligheid die ze verdienen.

Doro AB is een beursgenoteerd bedrijf aan de Nasdaq OMX Stockholm beurs, Nordic List en Small Companies. Doro rapporteerde voor 2017 een netto-omzet van SEK 1.924 miljoen (€ 200 miljoen). www.doro.com

Neem voor meer informatie contact op met
Doro – Eurodistribution
Steven Demeulemeester
E:  steven@eurodistribution.nl

Doro lance deux nouveaux téléphones pour connecter les générations

Doro, leader sur le marché des téléphones pour séniors, lance aujourd’hui deux nouveaux téléphones à l’occasion du Mobile World Congress de Barcelone. Le Doro 8035 est un smartphone intuitif équipé d’un guide de démarrage permettant une prise en main pas à pas de l’appareil, sans perdre les avantages propres à un smartphone. Le son du Doro 8035 est clair et puissant. En cas de problème ou de question, les amis ou les membres de la famille peuvent reprendre la main sur le téléphone afin d’aider l’utilisateur. Doro présente également un nouveau featurephone 4G intelligent, le Doro 7060. Ce téléphone à clapet dispose de touches bien larges et propose la compatibilité VoLTE (Voice over LTE = voice over 4G).