Axis lanceert Device Manager

Axis lanceert Device Manager

Centraal en veilig beheer van netwerkcamera's op locatie

Axis Communications heeft de lancering van de AXIS Device Manager aangekondigd. Dit is een uitgebreid hulpprogramma voor het beheren van apparaten op locatie. Hiermee kunnen alle belangrijke installaties en operationele taken van het apparaatbeheer eenvoudig, kosteneffectief en vooral veilig worden uitgevoerd. Nu veiligheidsrisico's steeds vaker voorkomen, biedt de AXIS Device Manager een oplossing door proactieve apparaat- en netwerkbeveiliging mogelijk te maken. Gebruikers kunnen met de AXIS Device Manager vanaf één locatie - enkele tot honderden netwerkcamera's - apparatuur voor toegangscontrole en audioapparaten beheren, of meerdere apparaten op verschillende locaties.

Axis heeft het populaire AXIS Camera Management softwareplatform verder ontwikkeld tot de AXIS Device Manager. Het bedrijf laat hiermee zien dat het klanten wil helpen met een eenvoudige installatie, lagere kosten en de proactieve beveiliging van apparaten en netwerken tegen risico's op het vlak van cybersecurity.

Er zijn vele functies voor apparaatbeheer beschikbaar, waaronder:
- Automatisch IP-adressen toewijzen
- Afzonderlijke apparaten installeren, configureren, vervangen en bijwerken
- Configuraties naar duizenden apparaten kopiëren
- Verbinding maken met meerdere servers/systemen
- Herstelpunten instellen en de fabrieksinstellingen herstellen
- Firmware bijwerken
- Gebruikersaccounts en -wachtwoorden beheren en bijwerken
- Certificaten voor HTTPS & IEEE 802.1x inzetten en vernieuwen
Op naar meer cybersecurity
In een wereld waar de technologie constant verandert en evolueert - en aanvallen van cybercriminelen steeds geavanceerder worden - is het van essentieel belang dat de infrastructuren voor veiligheid en beveiliging dagelijks en dynamisch worden beheerd. De nieuwe AXIS Device Manager zorgt voor een betere beveiliging van apparaten door middel van een centraal beheer van accounts, wachtwoorden, certificaten en met de 'hardening' van apparaten volgens de hardening guides van Axis.  Dit maakt het eenvoudiger en rendabeler voor installateurs en beheerders om proactief belangrijke veiligheidsvoorzieningen te implementeren en beheren.

“Toegang krijgen tot alle apparaten binnen uw netwerk en ze efficiënt kunnen installeren, wijzigen en beveiligen bespaart veel tijd en moeite. Met de AXIS Device Manager bereikt u alle Axis-apparaten, ongeacht de fase van hun levenscyclus en brengt u de nodige wijzigingen aan”, zegt Ola Lennartsson, Global Product Manager, System Management bij Axis Communications. “In onze snel veranderende wereld zijn apparaten of netwerken met een statisch IP-adres niet alleen ouderwets, maar ook vatbaar voor cyberaanvallen. Het is dan ook belangrijk dat onze klanten over een programma beschikken waarmee ze eenvoudig en snel alle apparaten binnen hun netwerk kunnen beheren. AXIS Device Manager is de ideale oplossing.”

AXIS Device Manager vervangt AXIS Camera Management. De tool is gratis te downloaden op AXIS Device Manager.

Meer informatie over welke inspanningen Axis levert omtrent cybersecurity leest u hier.

Over Axis Communications
Axis biedt intelligente beveiligingsoplossingen voor de bescherming en beveiliging van mensen, bedrijven en instellingen. Het doel van Axis is bij te dragen tot een veilige, slimme wereld. Als marktleider op het gebied van netwerkvideo zorgt Axis voor de technische vooruitgang in de industrie door de voortdurende ontwikkeling van innovatieve netwerkproducten. De Axis-producten zijn allemaal gebaseerd op een open platform. Axis hecht veel belang aan de langetermijnrelaties en wereldwijde partners en biedt hen baanbrekende netwerkproducten en technische knowhow voor gevestigde en nieuwe markten. Klanten profiteren van dit wereldwijde partnernetwerk. Axis heeft meer dan 2.700 toegewijde medewerkers in meer dan 50 landen en werkt samen met meer dan 90.000 partners.

Related Stories
Axis Communications benoemt Verena Rathjen als vicepresident Europa, Midden-Oosten en Afrika

ago

Als vicepresident voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) wordt Verena Rathjen verantwoordelijk voor het langetermijnsucces van Axis binnen de regio en voor het bewaken van de strategische koers ten aanzien van het uitgebreide aanbod van oplossingen van het bedrijf binnen een groeiende markt.
AXIS-camera’s staan maatwerkbedrijf IJsedal bij

ago

Vandalisme, diefstal en criminaliteit verhinderen, en tegelijkertijd de veiligheid verbeteren: AXIS Communications wil zijn steentje bijdragen aan een veilige samenleving. Het maatwerkbedrijf IJsedal uit Overijse kreeg te maken met een overdaad aan schelmenstreken, maar wist dat op te lossen met behulp van de technologie en expertise van Axis.
Axis demonstreert Smart City-oplossingen op Smart City Expo 2017

ago

Axis Communications toont samen met zijn partners de nieuwste smart city-oplossingen tijdens het Smart City Expo World Congress van 14 tot 16 november in Barcelona. De toenemende verstedelijking zorgt voor nieuwe uitdagingen op het gebied van veiligheid en beveiliging en zet de vitale infrastructuur in veel steden onder druk. Met zijn smart city-initiatief helpt Axis Communications steden een veiligere en mobiele omgeving te creëren. Bezoekers van het congres in Barcelona krijgen een blik op de mogelijkheden daarvan.
Axis introduceert netwerkradartechnologie voor doeltreffende bewegingsdetectie

ago

Brussel, 28 september - Axis Communications, marktleider op het gebied van netwerkvideo, introduceert de AXIS D2050-VE netwerkradardetector. Dit is een uitstekende aanvulling op camera's met videobewegingsdetectie en maakt het mogelijk om bewegende objecten te volgen met PTZ-camera's.

Axis lance Device Manager

Axis propose un nouveau logiciel qui simplifie la gestion et la protection proactives des appareils connectés sur site