LG ondersteunt Amazon Alexa in 2018 TV’s met ThinQ®

LG ondersteunt Amazon Alexa in 2018 TV’s met ThinQ®

Compatibiliteit met Alexa voor meer veelzijdigheid in LG webOS Smart TV's

Edegem - De 2018 ThinQ® AI TV van LG Electronics (LG) is nu compatibel met Amazons Alexa-apparaten. Gebruikers kunnen hun LG televisie bedienen door spraakopdrachten te geven aan hun Amazon Alexa-apparaten, zoals Amazon Echo, Echo Show, Echo Dot en Echo Spot. Via de Amazon Alexa-apparaten krijgt de gebruiker toegang tot meerdere functies. Middels een stemcommando kan bijvoorbeeld het volume worden aangepast of kan een programma of film worden gepauzeerd, hervat of stopgezet. Vooruitspoelen, kiezen voor een gewenst kanaal en op zoek gaan naar content behoren ook tot de mogelijkheden.
Gebruikers kunnen de geavanceerde AI-stemmogelijkheden van hun LG ThinQ AI televisie uitbreiden met de functies van Amazon Alexa. Zo is er de mogelijkheid om spraakcommando’s te geven als: ‘Alexa, verhoog het volume van mijn tv in de woonkamer’ of ‘Alexa, zet mijn tv in de keuken op kanaal X’. Daarnaast kan je specifieke apps op de televisie openen door te zeggen: ‘Alexa, vraag LG om YouTube op mijn TV in de slaapkamer te openen.’ Deze opdrachten kunnen worden gegeven zonder in de Magic Remote van LG te praten.
‘LG werkt voortdurend aan de ontwikkeling van televisies die innovatieve technologie combineren met handige, gebruiksvriendelijke interfaces. Het toevoegen van Amazon Alexa aan de bestaande webOS-mogelijkheden ligt in lijn met die strategie,’ zegt Brian Kwon, President Home Entertainment bij LG Electronics . ‘LG's Smart TV’s uit de 2018 lineup geven gebruikers de extra mogelijkheden van Alexa op hun televisies, zonder de functies van LG ThinQ op te hoeven geven, die nog steeds toegankelijk zijn met de LG Magic Remote.’
De Amazon Alexa-spraakondersteuning wordt op dit moment alleen aangeboden bij ThinQ Al TV's van LG in de Verenigde Staten.

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl.

Voor een meer informatie kun je contact opnemen met:
LEWIS
Telefoon: 03 304 36 30
Email: lgbenelux@teamlewis.com

War For Talent in 2018: ‘Beste aanval is de verdediging’

Frédérique Bruggeman, Managing Director bij Robert Half, werpt een blik op de ‘war for talent’ in 2018.