LG geeft kijkje in slimme keuken van de toekomst

LG geeft kijkje in slimme keuken van de toekomst

Slimme koelkast, oven en vaatwasser maken dagelijks leven leuker én gemakkelijker

Edegem - Klaar voor de toekomst? Tijdens CES 2018 laat LG Electronics (LG) zien dat de toekomst dichterbij is dan je zou denken. De slimme keuken van LG speelt in op de toekomstige behoeften van de consument en maakt het leven gemakkelijker door de bereidingstijd van dagelijkse en bijzondere maaltijden te verkorten. De slimme keukenproducten van LG, zoals de InstaView ThinQ™-koelkast, EasyClean®-fornuis en -oven en de QuadWash™-vaatwasmachine nemen werk uit handen en verminderen stress in de keuken. Maximale efficiëntie en gemak en meer quality time.

Slimme koelkast

De LG InstaView ThinQ-koelkast brengt alles samen: de allernieuwste koeltechnologie en maximaal gebruiksgemak en efficiëntie. De koelkast heeft een 29-inch lcd-touchscreen dat van een computerscherm verandert in een transparant raam door er twee keer op te kloppen. De slimme koelkast geeft suggesties voor maaltijden op basis van wat er in je koelkast ligt en maakt zo een einde aan de vraag ‘wat eten we vandaag?’. Zodra de gebruiker een recept heeft geselecteerd, verzendt de koelkast de informatie automatisch naar een verbonden oven, waarna Amazon Alexa de kok begeleidt bij elke stap van de bereiding. Gebruikers kunnen hun favoriete muziek via verschillende muziekstreamingsdiensten ook rechtstreeks op de koelkast opzoeken en beluisteren. Want een muziekje tijdens het koken en eten zorgt voor net even wat meer sfeer.
Picture1.png
Bovendien biedt de InstaView ThinQ-koelkast een gestroomlijnd beheersysteem met het webOS-platform van LG en de spraakherkenningstechnologie van Alexa. Met de ‘Smart Tag’-functie kunnen stickers, labels en houdbaarheidsdata worden gekoppeld aan levensmiddelen in de koelkast – zo kunnen consumenten bijvoorbeeld een waarschuwing ontvangen zodra de houdbaarheidsdatum nadert of verstreken is. Sta je in de supermarkt en wil je weten wat je nog nodig hebt? Kijk via de de smartphone en de PanoramaView-camera in de koelkast en je ziet in een oogopslag wat je nog in huis hebt en wat je nog moet kopen.

Makkelijker koken én afwassen

Door samen te werken met bedrijven zoals Innit en SideChef kunnen LG’s slimme apparaten met Wi-Fi een groot aanbod aan diensten aanbieden: de LG EasyClean-oven, aangesloten op de juiste app, heeft draadloos toegang tot receptinformatie en begint automatisch op een vooraf ingestelde moment voor te verwarmen op een bepaalde temperatuur. Als de oven een schoonmaakbeurt kan gebruiken wordt er automatisch een melding verzonden naar de smartphone van de huiseigenaar – schoonmaken is sowieso eenvoudiger door de geavanceerde laag hydrofiel emaille aan de binnenkant van de oven.
Koken en bakken is leuk, maar schoonmaken vaak iets minder. Om het gemakkelijker te maken sturen de slimme oven en het fornuis relevante informatie naar de vaatwasser, die vervolgens het optimale programma instelt op basis van de gemaakte maaltijd. De intelligente vaatwasser selecteert bijvoorbeeld een langere cyclus met heter water na een vette maaltijd dan bij een lichte ovenschotel. De QuadWash™-technologie bestaat uit vier multi-motion sproeiarmen en zorgt voor een snelle en zorgvuldige reiniging van bestek, servies en glaswerk van uiteenlopende maten en materialen.

Zowel de EasyClean-oven als de QuadWash-vaatwasser kunnen worden aangestuurd en gemonitord met spraakopdrachten en de LG HubBot.

CES 2018

Al deze producten zijn van 9 tot en met 12 januari te ontdekken op CES 2018 in booth #11100 in de Central Hall van het Las Vegas Convention Center.

Op 8 januari om 8.00 uur (lokale tijd in Las Vegas – 17:00 in de Benelux) houdt LG een persconferentie om CES te starten.

De livestream is te volgen via de volgende URL: https://youtu.be/dWY3nRiayxs

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl.

Voor een meer informatie kun je contact opnemen met:
LEWIS
Telefoon: 03 304 36 30
Email: lgbenelux@teamlewis.com

LG vous donne un avant-goût de la cuisine du futur

Un réfrigérateur, four et lave-vaisselle intelligents rendent votre vie quotidienne plus agréable et plus facile