LG breidt aanbod robots verder uit en introduceert robots voor hotels en supermarkten

Robotportfolio voor LG belangrijke stap in AI-transformatie

LG Concept Robots White Background.jpg
Edegem – Op de vorige editie van CES lanceerde LG Electronics (LG) al een eerste robot line-up. In 2018 voegt LG daar nu nog drie nieuwe conceptrobots aan toe die bedoeld zijn voor toepassingen in hotels en supermarkten. LG breidt hiermee haar robotportfolio flink uit en richt zich hierbij op robots die gemak en innovatie bieden in het leven van de consument.

De nieuwe robots LG zijn de Serving Robot, de Porter Robot en de Shopping Cart Robot. Zij treden in de voetsporen van de Hub Robot, de Lawn Mowing Robot, de Airport Guide Robot en de Airport Cleaning Robot. Deze laatste twee zijn reeds succesvol in gebruik op de Internationale luchthaven Incheon in Zuid-Korea.

De nieuwe Serving Robot en Porter Robot doen beiden dienst in hotels. Zo kan de Serving Robot 24 uur lang verse maaltijden en drankjes bezorgen aan hotelgasten en beschikt hij over een ingebouwd dienblad. De Porter Robot maakt het hele verblijf een stuk aangenamer en is ontworpen om bagage weg te brengen – van en naar de kamers van hotelgasten. Hotelgasten met haast kunnen bij de Porter Robot snel in- en uitchecken en betalen, waarna hij de bagage naar de auto of kamer brengt.

Naast het verbeteren van de hotelervaring, past LG haar robotica-knowhow ook toe op premium supermarkten, om de winkelervaring te innoveren. Met behulp van LG's Shopping Cart Robot kunnen klanten producten scannen met een barcodelezer op de robot, waarna informatie over product wordt getoond. Ook kan deze robot bijhouden wat er allemaal in je mandje of karretje ligt en begeleidt hij shoppers naar de producten die ze in een smartphone-app kunnen selecteren.

LG brengt de robots onder in het LG CLOi-merk, het AI-merk van LG voor consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten, en ze worden parallel met de ThinQ-producten ontwikkeld. Dit merk is bedoeld om met behulp van AI emotionele interactie en innovatief gemak te kunnen brengen in het leven van de consument.

In de toekomst blijft LG zich richten op de ontwikkeling van commerciële en huishoudelijke robots. Tegelijkertijd blijft LG Electronics op zoek naar nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan de vooruitgang van de robotica-industrie.
LG Porter Robot.jpgLG Shopping Cart Robot.jpgLG Serving Robot.jpg

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 77.000 werknemers en 125 locaties wereldwijd, boekte LG een wereldwijde omzet van USD 49.96 miljard (KRW 56.51 triljoen) in 2015. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl.

Voor een meer informatie kun je contact opnemen met:
LEWIS
Telefoon: 03 304 36 30
Email: lgbenelux@teamlewis.com

LG continue à étendre son offre de robots et introduit des robots pour les hôtels et supermarchés

LG mise beaucoup sur son portefeuille robots dans sa transformation IA