Adobe: bestedingen programmatic advertentie-inkoop stijgen in 2018

- 86 procent van de merken en 89 procent van de mediabureaus zijn van plan om meer te besteden aan programmatic advertentie-inkoop in 2018.

-  Binnen vijf jaar zijn programmatic advertentiebestedingen op digitale kanalen het belangrijkste onderdeel van de advertentiecampagnes van merken.

- 14 procent van de merken geeft aan dat programmatic campagnes voor digitale kanalen voor hen al een topprioriteit zijn.

Diegem –  Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketing professionals. Uit dit onderzoek blijkt onder andere dat alle ondervraagde merken van plan zijn om een deel van (38 procent) of zelfs alle (62 procent) programmatic advertentie-inkopen zelf te doen in 2022. Tegelijkertijd geeft 78 procent van de marketingprofessionals bij mediabureaus aan dat sommige elementen van programmatic advertentie-inkoop in-house zullen worden opgepakt. Het onderzoek laat zien dat  merken en bureaus nauwer moeten samenwerken om tot een duidelijke taakverdeling te komen bij programmatic advertentie-inkoop.

Data en personalisatie zijn naar verwachting de grootste uitdagingen voor succes met programmatic in 2018
In het onderzoek benoemen respondenten verschillende belangrijke kansen en uitdagingen voor advertentie-inkoop in 2018. Voor alle respondenten geldt dat zij de grootste kansen zien in de groei van programmatic TV (38 procent van de ‘merk-respondenten’/ 56 procent van de ‘mediabureau-respondenten’) en volledige cross-screen metingen en optimalisatie (38 procent van de ‘merk-respondenten’/ 22 procent van de ‘mediabureau-respondenten’). Van de ‘merk-respondenten’ geeft 33 procent aan dat toegang tot data voor personalisatie een focus wordt. Bij de respondenten van mediabureaus geeft 33 procent aan dat het effectief meten van resultaten een belangrijke doelstelling is voor 2018.

Investeringen in programmatic stijgen naar verwachting in 2018
Uit het onderzoek blijkt ook dat 2018 mogelijk het keerpunt wordt als het gaat om investeringen in programmatic. 60 procent van de merk marketeers en 89 procent van de mediabureau marketeers geeft aan dat hun organisatie dit jaar waarschijnlijk meer gaat besteden aan programmatic. 52 procent van de respondenten bij merken en 56 procent van de respondenten bij mediabureaus  geloven dat programmatic adverteren binnen hun advertentiestrategie belangrijker wordt dan TV-commercials de komende 3-5 jaar. En belangrijker nog, 14 procent van de merk marketeers die ondervraagd zijn voor dit onderzoek geeft aan dit nu al het geval is. Deze uitkomst geeft aan dat online doelgroepen invloedrijker worden dan TV-kijkers.

“Zowel merken als mediabureaus erkennen dat standaard advertentiecampagnes in de huidige wereld achterhaald zijn. Om succesvol te zijn in een competitieve markt is het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment essentieel. Klanten verwachten een afgestemde ervaring en daarom moeten bedrijven de klantbeleving leidend laten zijn. Hierbij is het belangrijk om op juiste moment aantrekkelijke en zinvolle campagnes te leveren die klanten positief stemmen bij iedere interactie, op ieder scherm”, stelt Philip Duffield, managing director Adobe Advertising Cloud, EMEA.

Hij voegt hieraan toe: ”Klanten verplaatsen zich steeds van platform naar platform en van het ene kanaal naar het andere kanaal. Dit biedt oneindig veel nieuwe kansen om de interactie aan te gaan met een merk. Om deze mogelijkheden volledig te benutten, ongeacht of het om een merk of mediabureau gaat,  is het wel cruciaal om gebruik te maken van geautomatiseerde optimalisatie van de performance van de campagne. De opkomst van krachtige, gebruiksvriendelijke digital marketing tools en diensten, zoals Adobe Experience Cloud, zorgen ervoor dat het veel eenvoudiger dan verwacht wordt om aantrekkelijke advertentie-ervaringen te bieden. Of het nu gaat om een merk dat marketing volledig intern wil gaan oppakken of een mediabureau dat een krachtigere en transparantere aanpak wil ontwikkelen.”

Onderzoekmethodologie
In december 2017 heeft Adobe 60 klanten (merken en mediabureaus) ondervraagd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië.

Over Adobe Advertising Cloud
Adobe Advertising Cloud is het eerste end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten. Het maakt het eenvoudig om video, display en search advertising te leveren op ieder scherm. Met dit onafhankelijke cross-channel platform, wordt het mogelijk om de beste doelgroepen te identificeren en te bereiken met een consistente en relevante advertentie-ervaring. Alle mediaplanning en -inkopen zijn hiermee geïntegreerd binnen één programmatic oplossing.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek http://www.adobe.com/be_nl/.

Le nouveau LG Styler pour des vêtements encore plus impeccables

LG introduit un Styler familial pouvant accueillir six vêtements