Natural Spark Generator nieuwste technologie gashaarden

Technologie

Natural Spark Generator nieuwste technologie gashaarden

Haard met smart home oplossing

Antwerpen – Onder het genot van een glas glühwein goede gesprekken voeren bij een knisperend haardvuur. Nu het buiten kouder wordt en vroeg donker is, ontstaat de behoefte om een warme, sfeervolle omgeving in huis te creëren. Kalfire, Nederlands producent van hoogwaardige gas- en houthaarden, maakt het mogelijk om deze winterse gezelligheid en het knisperende houtvuur naar binnen te brengen. De nieuwste innovatie van Kalfire, de Natural Spark Generator (NSG) technologie, zorgt ervoor dat vonkjes uit brandende vlammen opstijgen en langzaam doven in de gashaard. Hiermee zet Kalfire de toon in de markt voor gesloten gashaarden.

Comfort en gemak door smart home oplossing

De gesloten gashaard met de Natural Spark Generator is uit te rusten met een ontvanger. Hiermee kan via de speciale iMatch app van Kalfire de haard eenvoudig worden bediend op afstand met smartphone of tablet. Dit zorgt voor comfort, gebruiksgemak en luxe in huis. Wanneer iemand in het bezit is van een domoticasysteem, kan de bediening van de gashaard hierin volledig worden geïntegreerd. Daarnaast is het mogelijk om via de app de ECO-stand te activeren. In deze stand wordt er via de elektronische gasklep meer of minder gas naar de haard verplaatst. Dit zorgt niet alleen voor een mooi vlammenspel, maar ook tot wel 40 procent minder energieverbruik.

images_downloads_NSG_natural-spark-generator-medium.jpg

Natuurlijk vlammenspel

De gepatenteerde NSG-technologie is een optie op de Kalfire-haarden met een Prestigebrander, wat zorgt voor een ultieme, natuurgetrouwe beleving van de gashaard. Met de Prestigebrander wordt een zeer realistisch vuurbeeld gecreëerd doordat vlammen niet langer uit de bodem van de haard komen, zoals bij traditionele gashaarden, maar uit keramische houtblokken.

De gesloten gashaarden van Kalfire die zijn uitgerust met de Prestigebrander, zijn ook verkrijgbaar met een Hybride LED-optie. Door de ledverlichting in de stookbodem van de haard, wordt een natuurlijk gloedbed gesimuleerd. Deze verlichting heeft drie verschillende programma’s met variaties in lichtintensiteit, wat zorgt voor een sfeerrijke imitatie van een echt haardvuur.

Gebrand op innovatie

Wij zijn letterlijk gebrand op innovatie en streven er altijd naar om een zo realistisch en sfeervol mogelijk vuur te creëren. Vuur zit van oudsher in het DNA van de mens. Vuur zorgde voor warmte en bescherming, maar had ook een sociale functie. Tegenwoordig heeft technologie een deel van de avonduren overgenomen, maar verlangen veel mensen nog naar dat moment van samenzijn en een goed gesprek. Een knisperend vuur in de woonkamer staat hier symbool voor, waarbij de Natural Spark Generator deze beleving optimaliseert”, aldus Beijko van Melick, directeur van Kalfire.
Screen Shot 2017-12-06 at 14.28.25.pngScreen Shot 2017-12-06 at 14.28.12.pngScreen Shot 2017-12-06 at 14.28.03.png

Over Kalfire
Kalfire is Nederlands producent van hoogwaardige gas- en houthaarden. Sinds 1981 zet het familiebedrijf hoog in op technische innovatie om de beleving, het gebruiksgemak en de prestaties van zijn haarden te perfectioneren. Kalfire combineert de oprechte betrokkenheid en warmte van een familiebedrijf met de uitstraling en expertise van een multinational. Door het vakmanschap en de nieuwe, innovatieve producten die het bedrijf ieder jaar introduceert, is Kalfire toonaangevend in de haardenbranche.

Het assortiment van Kalfire bevat gas- en houthaarden in 46 modellen met vele opties, waardoor er meer dan 2.000 mogelijkheden bestaan. De op maat gemaakte designhaarden zijn daarnaast voorzien van innovatieve verbrandingstechnieken waardoor deze milieuvriendelijk, duurzaam en zuinig zijn. Met gepatenteerde technologieën, innovatieve technische en esthetische noviteiten creëert Kalfire de beleving van een natuurlijk houtvuur. Ook is het mogelijk om de haarden gemakkelijk op afstand te bedienen via een app.

NGDATA haalt meer dan 16 miljoen euro op voor wereldwijde groei

Gent, 5 december 2017 – NGDATA®, het softwarebedrijf dat oplossingen ontwikkelt voor het beheer en optimaliseren van klantervaringen, heeft meer dan 16 miljoen euro opgehaald in een Series C investeringsronde. De investeringsronde werd geleid door Holland Private Equity (HPE) Growth Capital met deelname van bestaande investeerders, waaronder Idinvest Partners, Pamica, SmartFin Capital, Capricorn Venture Partners en Nausicaa Ventures.