AXIS-camera’s staan maatwerkbedrijf IJsedal bij

AXIS-camera’s staan maatwerkbedrijf IJsedal bij

Vandalisme, diefstal en criminaliteit verhinderen, en tegelijkertijd de veiligheid verbeteren: AXIS Communications wil zijn steentje bijdragen aan een veilige samenleving. Het maatwerkbedrijf IJsedal uit Overijse kreeg te maken met een overdaad aan schelmenstreken, maar wist dat op te lossen met behulp van de technologie en expertise van Axis.

IJsedal is een sociale organisatie die ongeveer 135 mensen tewerkstelt. De meeste werknemers hebben een handicap en vinden geen baan op de reguliere arbeidsmarkt. Bij IJsedal werken ze als schilders of tuiniers en verrichten ze verpakkings- en verzendingswerk.

Toezicht op halfopen ruimtes
De diensten van IJsedal vereisen speciale machines en bestelwagens. Helaas gingen er in het verleden reeds enkele verloren aan criminaliteit: naast dure materialen verdwenen eveneens twee bestelwagens.

Beveiligingscamera’s bieden een betrouwbare oplossing: op die manier krijg je namelijk beelden in hoge resolutie die worden opgeslagen en kunnen worden gedeeld via een netwerk. Momenteel bewaken zeven camera’s het gebied: één filmt de ingang, terwijl zes anderen waken over de parkeerplaatsen. Axis en IJsedal installeerden samen de camera’s: Axis leverde de camera’s, adviseerde en zorgde voor de configuratie, terwijl IJsedal de bekabeling en de plaatsing voor haar rekening nam.

Afschrikking, monitoring en evaluatie
Dankzij dit opzet was IJsedal in staat om na te gaan wat er juist gebeurde in geval van criminele gebeurtenissen zoals diefstal of vandalisme. De openlijke aanwezigheid van de camera’s zorgde eveneens voor een afschrikkingseffect op potentiële dieven en vandalen. Nu de criminele activiteit op deze locatie sterk is afgenomen, blijven de camera’s hun nut bewijzen: IJsedal gebruikt ze vandaag om het dagelijkse verkeer op de parkeerplaats te analyseren, waardoor de operationele processen worden verbeterd.

Met deze toepassing van zijn technologie bewees Axis dat het productportfolio ondersteuning kan bieden op verschillende manieren, en dat het zijn oplossingen kan aanwenden in zeer uiteenlopende domeinen en sectoren. Zowel om dringende zaken aan te pakken, als om bedrijfsprocessen op lange termijn aan te scherpen.

Over Axis Communications
Axis biedt intelligente beveiligingsoplossingen voor de bescherming en beveiliging van mensen, bedrijven en instellingen. Het doel van Axis is bij te dragen tot een veilige, slimme wereld. Als marktleider op het gebied van netwerkvideo zorgt Axis voor de technische vooruitgang in de industrie door de voortdurende ontwikkeling van innovatieve netwerkproducten. De Axis-producten zijn allemaal gebaseerd op een open platform. Axis hecht veel belang aan de langetermijnrelaties en wereldwijde partners en biedt hen baanbrekende netwerkproducten en technische knowhow voor gevestigde en nieuwe markten. Klanten profiteren van dit wereldwijde partnernetwerk. Axis heeft meer dan 2.700 toegewijde medewerkers in meer dan 50 landen en werkt samen met meer dan 90.000 partners.

Related Stories
Axis lanceert Device Manager

ago

Centraal en veilig beheer van netwerkcamera's op locatie
Axis Communications benoemt Verena Rathjen als vicepresident Europa, Midden-Oosten en Afrika

ago

Als vicepresident voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) wordt Verena Rathjen verantwoordelijk voor het langetermijnsucces van Axis binnen de regio en voor het bewaken van de strategische koers ten aanzien van het uitgebreide aanbod van oplossingen van het bedrijf binnen een groeiende markt.
Axis demonstreert Smart City-oplossingen op Smart City Expo 2017

ago

Axis Communications toont samen met zijn partners de nieuwste smart city-oplossingen tijdens het Smart City Expo World Congress van 14 tot 16 november in Barcelona. De toenemende verstedelijking zorgt voor nieuwe uitdagingen op het gebied van veiligheid en beveiliging en zet de vitale infrastructuur in veel steden onder druk. Met zijn smart city-initiatief helpt Axis Communications steden een veiligere en mobiele omgeving te creëren. Bezoekers van het congres in Barcelona krijgen een blik op de mogelijkheden daarvan.
Axis introduceert netwerkradartechnologie voor doeltreffende bewegingsdetectie

ago

Brussel, 28 september - Axis Communications, marktleider op het gebied van netwerkvideo, introduceert de AXIS D2050-VE netwerkradardetector. Dit is een uitstekende aanvulling op camera's met videobewegingsdetectie en maakt het mogelijk om bewegende objecten te volgen met PTZ-camera's.

Gezondheid staat voorop met Taboe van Inex

WAX Interactive ontwikkelt een digitale strategie om kinderen meer te laten bewegen