Vier op tien stelt tandzorg uit wegens te duur

Vier op tien stelt tandzorg uit wegens te duur

GENT - Uit onderzoek van Partena Ziekenfonds blijkt dat maar liefst 4 op 10 ondervraagden tandzorg uitstelt uit schrik voor de hoge kosten. Steeds meer mensen nemen daarom een tandverzekering. Wie wel een tandverzekering heeft, laat dan weer vaak zorgen uitvoeren die hij of zij anders uit zou stellen.

Partena Ziekenfonds voerde recent een onderzoek waaruit blijkt dat maar liefst vier op tien respondenten een dentale ingreep uitstelt. Dat heeft voornamelijk te maken met het hoge kostenplaatje. Vandaag heeft  4 op 10 van de ondervraagden een tandverzekering die hen helpt om de kosten te drukken. Uit het onderzoek blijkt ook dat wie wel een tandverzekering heeft, bovendien sneller naar de tandarts gaat, en ook ingrepen laat uitvoeren die hij zonder verzekering niet zou overwegen.

Wacht niet tot het te laat is
Tandproblemen vermijden, zo waarschuwen de tandartsen, begint met een goede preventie: goed poetsen, gezond eten én minimum jaarlijks naar de tandarts trekken. Maar daar wringt het schoentje: “Slechts 54% gaat jaarlijks naar de tandarts. Nochtans is voorkomen is beter dan genezen. Het kost je het minste last, pijn én geld als je er op tijd bij bent,” zegt tandarts en woordvoerder van het Verbond der Vlaamse Tandartsen, Stefaan Hanson.

Tandzorg als basisverzekering?
Toch zitten tandverzekeringen in de lift. Steeds meer mensen overwegen de stap om een bijkomende verzekering te nemen, specifiek voor hun tandzorgen- preventief én curatief. De tandverzekering Dentalia Plus van Partena Ziekenfonds groeit per jaar met 10 tot 15% . Deze garandeert immers de terugbetaling van tandzorg waarvoor de wettelijke ziekteverzekering niet of maar gedeeltelijk tussenkomt. Zoals voor orthodontie, prothesen, implantaten en parodontologie. “We zijn op weg naar het punt dat dit een nieuwe basisuitrusting wordt,” zegt Sarah Masschelein van Partena Ziekenfonds. “30% van de nieuwe klanten bij Partena nemen, naast het basispakket aan verzekeringen, ook al meteen de tandverzekering Dentalia Plus erbij.” “Een toegankelijke maandelijkse bijdrage zorgt niet alleen voor een opvangnet bij hoge kosten, het zorgt ook voor een veilig gevoel, wetende dat noodgevallen in de toekomst gedekt zijn.”

Verzekering tijdig afsluiten
Op tijd maatregelen treffen, dat geldt ook voor het nemen van een verzekering. “We merken dat heel wat ouderen komen informeren naar een verzekering, omdat ze worden geconfronteerd met zware kosten, zoals bijvoorbeeld de kosten voor een prothese- nieuwe tanden die vastgemaakt worden in de mond. Wie vroeger een verzekering neemt, betaalt minder, en kan snel aan zijn behandeling beginnen wanneer nodig”, zegt Sarah Masschelein.

Meer informatie over Dentalia Plus.

Over Partena
Partena Onafhankelijk Ziekenfonds biedt samen met Partena Kinderopvang, Partena Hulp in huis, en Partena Vitality een kwalitatieve dienstverlening aan op het vlak van gezondheid en persoonlijk comfort.

- Partena Onafhankelijk Ziekenfonds bedient 460.000 klanten met 350 medewerkers.

- Partena Kinderopvang is één van de grootste spelers in Vlaanderen: meer dan 1.000 baby’s en peuters tot drie jaar vinden een tweede thuis in de 25 Partena kinderdagverblijven of via de 90 Partena onthaalouders. In de kinderdagverblijven werken zo’n 135 kind begeleiders.

- Bij Partena Hulp in huis bieden, met behulp van dienstencheques, ruim 1.700 personeelsleden poets- en strijkhulp aan 12.000 klanten. Hulp in huis biedt ook gezinszorg en kraamzorg aan.

- Partena Vitality helpt medewerkers van bedrijven om zich goed te voelen door te werken rond beweging, voeding en een gezonde geest in een gezond lichaam. Zij bieden ook specifieke workshops aan rond suiker.

Meer info op http://www.partena-ziekenfonds.be/

Adobe améliore l’analyse contextuelle de ses solutions d’Analytics

Grâce à Adobe Analytics, les entreprises à forte croissance ont désormais accès à des informations intuitives et à des fonctions d’affinement de l’audience en continu