Kingston Technology viert 30ste verjaardag

Kingston Technology viert 30ste verjaardag

Brussel, 17 oktober 2017 – Kingston Technology Company, leider op het gebied van geheugenproducten, viert morgen zijn 30ste verjaardag. Kingston is door CEO John Tu en COO David Sun opgericht op 17 oktober 1987. De twee oprichters zijn nog steeds op dagelijkse basis binnen Kingston actief.

• •Opgericht op 17 oktober 1987
  • • Grootste externe leverancier op het gebied van geheugenproducten
  • • Leider in opslagoplossingen en randapparatuur
In 1987 is Kingston gestart met het fabriceren van één product. Door de productiecyclus zo goed mogelijk te beheersen, van halffabrikaten tot complete producten voor zowel DRAM als Flash, is Kingston uitgegroeid tot een succesvolle organisatie. Kingston heeft zich door de jaren heen ontwikkeld door uitbreidingen, strategische investeringen, samenwerkingen en door zo vroeg mogelijk in te spelen op de behoefte van de industrie.

Aangezien de SSD voor consumenten en voor datacenters steeds populairder werd als harde schijf, is Kingston vanaf 2009 SSD producten gaan ontwikkelen. Forward Insights benoemde Kingston vorig jaar als een na grootste leverancier van SSD’s in de industrie. Kingston speelde ook tijdig in op de groeiende vraag naar smartphones, tablets en IoT-apparaten. Om deze ontwikkeling te ondersteunen is in 2010 Kingston Solutions ontstaan. Zij produceren ingebouwde geheugenproducten die passen bij de steeds lichter en dunner wordende apparaten.

Het productportfolio van Kingston heeft zich de afgelopen jaren uitgebreid naar headsets, toetsenborden, muizen en muismatten onder de gamedivisie HyperX. De producten van HyperX worden gebruikt onder professionele gamers. Binnen twee jaar heeft Kingston meer dan een miljoen gaming headsets geleverd.

Kingston biedt met al zijn merken en productcategorieën meer dan 2000 technologische oplossingen aan en levert producten in meer dan 120 landen. “David Sun en ik waren bijna blut toen we deze organisatie oprichtten 30 jaar geleden. Er waren ook niet veel concurrenten, buiten de grote computerfabrikanten”, zegt John Tu, CEO en medeoprichter Kingston. “We hadden geen idee hoe het zou uitpakken, maar mede dankzij veel geluk en hulp van anderen hebben we de mogelijkheid gekregen om deze organisatie langzaam en succesvol op te bouwen.”

Een video over Kingstons 30ste verjaardag vind je hier.

Kingston is te vinden op:

Over Kingston Digital
Kingston Digital, Inc. (“KDI”) is de Flash Memory afdeling van Kingston Technology Company, de grootste onafhankelijke geheugenproducent ter wereld. Opgericht in 2008, KDI is gevestigd in Fountain Valley, California, USA. Voor meer informatie bezoek http://www.kingston.com.

Kingston, 30 ans de solutions technologiques premium

Fondée le 17 octobre 1987, l’entreprise est aujourd’hui le plus grand fabricant indépendant de produits mémoire au monde et le leader des solutions et périphériques de stockage.