Nieuwe mobiele app van Adobe Advertising Cloud biedt marketeers flexibiliteit en gemak

Adobe Advertising Cloud ook uitgebreid met nieuwe getargete advertentieformaten voor digitale audio

Diegem - Adverteerders kopen tegenwoordig de meeste digitale advertenties in via geautomatiseerde software, maar advertising-technologie beperkt zich nog te vaak tot desktopcomputers. Hierdoor worden media inkopers beperkt in de mogelijkheden om campagnes te beheren buiten kantoor of de werkplek.

Om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, heeft Adobe (Nasdaq: ADBE) een mobiele app voor Adobe Advertising Cloud aangekondigd. Dit is de eerste mobiele app voor het beheren van cross-channel advertentiecampagnes en voorziet marketeers van de tools die zij nodig hebben om de gewenste resultaten te behalen, ongeacht waar zij zich bevinden. Het interne Adobe digital advertising team begon eerder dit kwartaal met het testen en het gebruik van de mobiele app.

Bestaande klanten kunnen de app gratis gebruiken op zowel Android als iOS. Marketeers kunnen met de mobiele applicatie van Adobe Advertising Cloud verbonden blijven en hun cross-channel advertentiecampagne overal ter wereld beheren. De app heeft de volgende features:

- De mogelijkheid om in real-time prestaties op campagneniveau en leveringsgegevens te monitoren, direct vanaf een mobiele telefoon of tablet

- De mogelijkheid om te activeren door te swipen en automatisch campagnes te pauzeren gebaseerd op vooringestelde parameters, zoals budget caps of het aantal impressies

- Overzichtelijke rapportage op plaatsingsniveau voor alle metingen die beschikbaar zijn binnen het platform op desktopcomputers, inclusief totaalbudget, impressies, viewability rates, clickthrough rates, completion rates en meer

Naast de mobiele app kunnen klanten van Adobe Advertising Cloud ook profiteren van uitgebreide cross-channel advertentiemogelijkheden met de toevoeging van geautomatiseerde, datagedreven inkoop van digitale audio advertentieformaten op desktop en mobiel.

Vorig jaar luisterde meer dan eenderde van de Amerikaanse bevolking naar meer dan 59 miljard audio streams met advertenties, met behulp van digitale muziek streaming services. In samenwerking met Rubicon Project, de Global Exchange voor advertenties, kunnen adverteerders hun advertentie-initiatieven nu uitbreiden met de mogelijkheid om media in te plannen en in te kopen in de premium digitale audio-omgevingen.

Door het toevoegen van digitale audio formats aan de mediaplanning en inkoopsoftware, ondersteunt Adobe Advertising Cloud marketeers bij het centraliseren van targeting en rapportage binnen verschillende apparaten zoals desktops, smartphones en tablets. Ook kunnen boodschappen achtereenvolgend naar verschillende formats verstuurd worden, zoals een audiobericht dat opgevolgd wordt door een videoadvertentie om de consumenten geleidelijk door de funnel richting een aankoop te bewegen. Adverteerders kunnen ook de native integratie van Adobe Advertising Cloud inzetten met Adobe Analytics Cloud om eigen data en data van derden te gebruiken voor het targetten op gedrags-, demografische en geografische segmenten en om Nielsen-geverifieerde audiencerapportage te ontvangen, gebaseerd op de leeftijd en het geslacht van de consument.

Digitale audio is in korte tijd een erg populair uniek gedifferentieerd kanaal geworden waarmee adverteerders de mogelijkheid hebben om gebruikers niet alleen te targetten op basis van hun demografische of psychografische profiel, maar ook op hoe ze zich op een bepaald moment voelen”, zegt Brett Wilson, vice-president van Adobe Advertising Cloud. "De samenwerking met Rubicon brengt Adobe Advertising Cloud een stap dichterbij het doel om marketeers te helpen hun advertentie-uitgaven te verenigen binnen elk kanaal."

"We zijn enthousiast om samen te werken met Adobe Advertising Cloud om marketeers de kwaliteit en het bereik te geven die ze nodig hebben voor alle creatieve formats wereldwijd", aldus Amy Coveny, Global Head of Audio, Rubicon Project. "Consumenten luisteren steeds meer naar mobiele in-app audio. Wij zijn blij dat we de inkoop en verkoop van SoundCloud's meest recente advertentie-eenheden kunnen automatiseren."

Over Adobe Advertising Cloud

Adobe Advertising Cloud, onderdeel van Adobe Experience Cloud, is het eerste end-to-end-platform van de industrie voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten. Het platform beheert al ongeveer $ 3 miljard in jaarlijkse advertentieuitgaven namens meer dan 1.000 wereldwijde klanten, waaronder Allstate, Ford, Johnson & Johnson, Kraft, Liberty Mutual, L'Oréal, MGM, Nickelodeon en Southwest Airlines. Adobe Advertising Cloud werd erkend als leider in het "The Forrester Wave™: Omnichannel Demand-Side Platforms, Q2 2017"-rapport. Voor meer informatie over Adobe Advertising Cloud: https://www.adobe.com/advertising-cloud.html.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.com/be_nl/

La nouvelle application mobile Adobe Advertising Cloud apporte de la flexibilité aux marketeurs

Les nouveautés d'Adobe Advertising Cloud intègrent les nouveaux formats ciblés pour la publicité audio.