Adobe Advertising Cloud eerste media-inkoopplatform dat adverteerders volledige transparantie biedt

Media Alert

Adobe werkt samen met 15 grootste supply-side platforms en exchange partners om kosten inzichtelijk te maken

Diegem - Met de komst van digitale advertenties hebben marketeers veel vooruitgang geboekt op het vlak van effectiviteit en efficiëntie. Maar de industrie blijft tegen een probleem aanlopen dat maar lastig op te lossen lijkt: te weinig transparantie. Ondanks de indrukwekkende technologische innovaties blijven marketeers het lastig vinden om een antwoord te geven op eenvoudige vragen als: waar gaat het advertentiebudget naartoe en hoe presteren de advertenties? Daarbij lopen de marketeers tegen zaken aan als slechte mediakwaliteit, verborgen kosten en misleidende voorwaarden.

Adobe Advertising Cloud, het eerste end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten, kan deze uitdaging nu aanpakken. Het is het eerste media-inkoopplatform dat kan samenwerken met supply-side platforms (SSP) en exchange partners om alle kosten – inclusief de kosten die voorheen verborgen waren – volledig inzichtelijk te maken. Deze ontwikkeling sluit aan bij de huidige wens leveranciers om klanten meer inzicht te geven in de dynamiek van advertentie-inkoop via veilingen.

Supply-side platforms behalen de meeste omzet met de vergoeding die zij vragen voor het ondersteunen van online uitgevers bij het verkopen van hun beschikbare advertentieruimtes. Nadat duidelijk werd dat een aantal SSP’s extra mediakosten in rekening brachten aan inkooppartners, heeft Adobe Advertising Cloud industrieleiders gevraagd om een overeenkomst te tekenen waarmee deze kosten volledig verbannen zouden worden of heel duidelijk weergegeven zouden worden. Alle bekende leverancierskosten worden vanaf nu weergegeven binnen het platform van Adobe Advertising Cloud.

Meewerkende partners zijn:
- Comcast FreeWheel
- Google AdEx
- Index Exchange
- MoPub
- OATH by Verizon
- OpenX
- Pubmatic
- SpotXchange
- The Rubicon Project
- Teads
- Telaria
- TrileLift

Wij zijn er sterk van overtuigd dat iedereen in de digital advertising-industrie baat heeft bij transparantie en niet alleen marketeers”, zegt Brett Wilson, VP, Adobe Advertising Cloud. “Openheid en innovatie zijn de kenmerken van Adobe Advertising Cloud en wij zijn blij dat onze supply partners met ons willen samenwerken in een collectief dat zorgt voor de verantwoording waar we al zo lang op wachtten.

Het creëren van meer transparantie in de advertising industrie is een topprioriteit bij L’Oréal”, stelt Nadine Karp McHugh, SVP Omni Media, Strategic Investments, Programmatic and Creative Solutions at L'Oréal USA. “Adobe blijft hierbij een van onze belangrijkste partners en wij moedigen de industrie aan om dit voorbeeld te volgen.”

Index Exchange is al vanaf het begin voorloper in transparantie”, zegt Andrew Casale, CEO van Index Exchange. “We zijn blij met dit initiatief van Adobe Advertising Cloud en kijken uit naar de toekomstige samenwerking met Adobe om zowel marketeers als uitgevers te ondersteunen bij het behalen van hun bedrijfsresultaten.”

“Als voorstanders van transparantie in het digitale ecosysteem bij belangrijke issues zoals ketenintegriteit, kosten en de impact van de dynamiek van veilingen, zijn wij trots dat we dit initiatief van Adobe kunnen ondersteunen”, zegt Rajeev Goel, CEO van PubMatic. “De toekomst van digitale advertenties zal gebaseerd zijn op een mix van merkadvertenties en programmatische advertenties. We zijn blij dat we met video en display advertenties samenwerken met Adobe Advertising Cloud om invulling te geven aan deze toekomst.”

Dit initiatief bouwt voort op de rijke geschiedenis van Adobe Advertising Cloud bij het ondersteunen van marketeers om meer controle en transparantie te krijgen. In 2010 werd het bedrijf een van de eerste mediaplatforms dat prestaties en economische details op site-niveau inzichtelijk maakte direct binnen de software. Vervolgens heeft het bedrijf zijn BrandSafe merkveiligheidssuite uitgerold en invulling gegeven aan OpenVV en open-sourced, wat nu bekend staat als de industriestandaard voor video viewability. Daarnaast heeft Adobe Advertising Cloud details over drie botnets gepubliceerd en de integratie gerealiseerd met belangrijke derde partijen voor onder andere viewability en verificatie. Onlangs heeft het bedrijf zijn Non-Human Traffic Credit Program gelanceerd, dat automatisch adverteerders terugbetaalt voor advertenties die door een vertrouwde derde partij als frauduleus worden aangemerkt.

Lees meer over Adobe Advertising Cloud: http://www.adobe.com/advertising-cloud.html

Over Adobe Advertising Cloud
Adobe Advertising Cloud, onderdeel van Adobe Experience Cloud, is het eerste end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten. Het platform beheert al ongeveer $ 3 miljard in jaarlijkse advertentie-uitgaven namens meer dan 1.000 wereldwijde klanten, waaronder Allstate, Ford, Johnson & Johnson, Kraft, Liberty Mutual, L'Oréal, MGM, Nickelodeon en Southwest Airlines. Adobe Advertising Cloud werd erkend als leider in het "The Forrester Wave™: Omnichannel Demand-Side Platforms, Q2 2017"-rapport. Vindt meer informatie over Adobe Advertising Cloud.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek www.adobe.com/be_nl/

Nieuwe mobiele app van Adobe Advertising Cloud biedt marketeers flexibiliteit en gemak

Adobe Advertising Cloud ook uitgebreid met nieuwe getargete advertentieformaten voor digitale audio