Progress levert ondersteuning voor React en Vue in nieuwe release Kendo UI

Progress levert ondersteuning voor React en Vue in nieuwe release Kendo UI

Kendo UI werkt naast jQuery en Angular nu ook geïntegreerd samen met React en Vue frameworks om de productiviteit van ontwikkelaars te verhogen

Brussel, 18 september 2017 - Progress (NASDAQ: PRGS) heeft aangekondigd dat Progress® Kendo UI®, de meest volledige UI-bibliotheek voor datarijke webapplicaties, naast ondersteuning voor jQuery en Angular nu ook ondersteuning biedt voor React en Vue. De nieuwe release geeft ontwikkelaars de flexibiliteit om voor het framework van hun voorkeur te kiezen en eventueel te switchen tussen frameworks, terwijl ze kunnen vertrouwen op de UI-componenten die beschikbaar zijn in Kendo UI.

De populariteit van JavaScript heeft geleid tot een groeiend ecosysteem van technologieën, frameworks en bibliotheken. Hoewel Facebook’s React het snelst groeiende JavaScript framework is, heeft ook Vue aan populariteit gewonnen dankzij de flexibele frontend. Hoewel de adoptie snel groeit, bieden de meeste UI-component providers weinig ondersteuning voor deze moderne framework technologieën, waardoor ontwikkelaars gedwongen worden van provider te wisselen. Dit resulteert in grote hoeveelheden werk, kosten en verloren tijd om nieuwe bibliotheken te vervangen en op te bouwen.

Door uitbreiding van de UI-componentbibliotheek stelt Kendo UI-ontwikkelaars nu in staat om React of Vue te gebruiken zonder dat zij van UI-component hoeven te veranderen of nieuwe bibliotheken dienen aan te schaffen. Web developers kunnen hierdoor rijke, responsieve en enerverende ervaringen bieden die snel, stabiel en onderhoudsvriendelijk zijn.

“Omdat JavaScript frameworks in sneltreinvaart blijven ontwikkelen hebben frontend-ontwikkelaars de beste tools nodig die het ontwikkelingsproces kunnen bijhouden”, aldus Faris Sweis, Senior Vice President en General Manager Developer Tooling bij Progress. “Kendo UI is een stabiele, betrouwbare en complete toolkit die ontwikkelaars in staat stelt productiever te zijn en zo snel mogelijk mooie apps te ontwikkelen. Naarmate developer frameworks zich blijven ontwikkelen, ontwikkelen wij mee.”

Verbeteringen in Kendo UI for Angular
Naar aanleiding van de feedback van klanten, blijft Kendo UI ondersteuning bieden voor Angular door middel van nieuwe features. Waaronder de TimePicker component, verbeterde kalender en het Bootstrap v4-compatible Sass theme. Kendo UI is geïntegreerd met Angular, waardoor ontwikkelaars de volgende generatie UI’s kunnen ontwikkelen die voldoen aan de eisen van moderne website designs, inclusief native en responsieve Angular webapplicaties. Dankzij Kendo UI’s native Angular-componenten profiteren ontwikkelaars van de native performance-mogelijkheden zoals Ahead of Time Complication (AOT), Angular Universal Rendering en Tree Shaking.

Aanvullende verbeteringen binnen Kendo UI
Naast ondersteuning voor React en Vue bevat Kendo UI nu uitgebreide Sass Theme Builder ondersteuning, waardoor het nog gemakkelijker is om Kendo UI componenten te integreren met andere thema’s. Progress heeft ook het bestaande Kendo UI grid en scheduler controls verbeterd met onder andere de volgende features:

-Grid CRUD operations met virtueel scrollen
-Grid oneindig scrollen, compatible met groepering, hiërarchie en editing
-Planning timeline view ondersteuning voor meerdaagse evenementen

Bezoek voor meer informatie over de laatste release van Kendo UI: https://www.progress.com/kendo-ui.
Progress host op 28 september een webinar over de nieuwe Kendo UI features voor React en Vue. Registreer je hier.

Over Progress
Progress (NASDAQ: PRGS) biedt een leidend platform voor de ontwikkeling en inzet van bedrijfskritische applicaties. Progress stelt bedrijven en ISV’s in staat om cognitive-first applicaties te bouwen en te leveren, die big data gebruiken om bedrijfsinzichten en competitieve voordelen te verkrijgen. Progress biedt technologieën waarmee krachtige user interfaces voor elk device kunnen worden ontwikkeld, een betrouwbaar, veilig en schaalbaar backend platform voor de inzet van moderne applicaties en leidende dataconnectiviteit voor uiteenlopende bronnen. Daarnaast bevat het bekroonde predictive analytics die de kracht van machine learning toegankelijk maakt voor iedere organisatie. Meer dan 1700 softwareleveranciers, 100.000 enterprise klanten en 2 miljoen ontwikkelaars vertrouwen op technologie van Progress voor hun applicaties. Meer informatie: http://www.progress.com/ of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met het team van LEWIS.

Kingston introduceert stijlvolle USB met superieure snelheid

Stijlvol en snel: de supercar onder de USB-sticks.