AXS GUARD verlaat VASCO Data Security

AXS GUARD staat opnieuw op eigen benen.

Na een vruchtbare samenwerking hebben AXS GUARD en VASCO Data Security besloten om elk hun eigen weg te gaan. Vanaf vandaag is AXS GUARD opnieuw deel van Able nv, het bedrijf dat werd opgericht door Alex Ongena.

Dat een lokaal bedrijf verkiest om weer op eigen benen te staan, lijkt opmerkelijk, maar is het niet. Ongena: “VASCO Data Security is altijd een waardevolle partner geweest, maar we waren er als aparte entiteit niet langer van overtuigd dat we efficiënt genoeg konden werken als onderdeel van een grote, globale partner. Terwijl de hele wereld globaler wordt, zien we dat digitale security net lokaler wordt. Bijvoorbeeld phishing-mails worden steeds meer op maat van het slachtoffer gemaakt, waardoor het nodig is om snel te schakelen. Nu we terug op eigen benen staan, zullen we dat nog meer en beter kunnen doen.”

Als onafhankelijke entiteit wil AXS GUARD opnieuw inzetten op datgene waar het groot mee werd: een veilige internetverbinding-op-maat bouwen voor KMO’s. “We zijn nu opnieuw wendbaarder,” stelt Ongena, “waardoor we opnieuw meer kunnen inzetten op innovatie. Ondertussen is er bijvoorbeeld de cloud. We hebben daar al goede oplossingen voor, maar het kan altijd beter. Vanaf nu kunnen we daar opnieuw op focussen, zodat we onze partners en eindklanten steeds de beste dienstverlening kunnen aanbieden.”

AXS GUARD en VASCO Data Security zullen dan wel geen officiële statuten meer delen, dat betekent echter niet dat beide bedrijven niet langer zullen samenwerken. “VASCO is altijd een waardevolle partner geweest,” legt Ongena uit. “Dat verandert niet: wij kunnen vertrouwen op hen en zij op ons. Dat betekent eveneens dat er voor onze partners en klanten niets verandert. Zij kunnen voortaan rechtstreeks bij ons terecht voor een dienstverlening op hun maat. De diensten blijven dezelfde, maar met een andere naam bovenaan het briefpapier.”

Voor de klanten van beide bedrijven verandert er niets: wie klant is bij VASCO Data Security blijft klant bij zowel VASCO als AXS GUARD. Indien u vragen heeft, of wil spreken met Alex Ongena, kan dat steeds via axsguard@teamlewis.com of via 0494/58.53.79.

Met vriendelijke groet,
Jens De Wit

Over AXS GUARD
AXS GUARD bouwt al twintig jaar een veilige brug naar het internet. Deze alles-in-één-oplossing wordt modulair opgebouwd, zodat voor elke klant een optimale configuratie wordt ontwikkeld. Zo staat er vandaag een oplossing klaar die voldoet aan de noden van morgen. In een wereld in verandering is het noodzakelijk om steeds te beschikken over een stabiele, veilige verbinding, zowel voor thuiswerkers als voor werknemers op het terrein, voor contacten tussen mensen en met de cloud. Van VPN-verbindingen tot gecentraliseerde, sterke authenticatie: AXS GUARD zorgt voor uw bescherming.

AXS GUARD est de nouveau indépendant

Les routes de AXS GUARD et VASCO Data Security se séparent.