AXS GUARD splitst af van wereldspeler

De wegen van AXS GUARD en VASCO Data Security scheiden.

Na een samenwerking van tien jaar hebben AXS GUARD en VASCO Data Security besloten om hun eigen weg te gaan. AXS GUARD is een Mechels bedrijf dat producten ontwikkelt die KMO’s helpen om veilig het internet op te gaan. Er zijn steeds meer bedreigingen op het web. Als bedrijf kun je niet anders dan vooruit denken, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Met haar oplossing-op-maat staat AXS GUARD in voor een veilig gebruik van het internet voor elke KMO, of dat zich nu lokaal afspeelt of in de cloud.

AXS GUARD valt onder de paraplu van Able nv, opgericht in 1996. Het is een bedrijf met een sterke lokale verankering dat al twaalf jaar werkt het vanuit zijn thuisbasis in Mechelen, voordien vanuit Boortmeerbeek. Tien jaar geleden benaderde VASCO Data Security AXS GUARD om zijn portfolio in securityproducten portfolio aan te vullen. Vandaag, tien jaar later, besloot AXS GUARD-oprichter Alex Ongena evenwel zijn bedrijf uit te kopen.

Het gebeurt niet vaak dat een ‘klein’, lokaal bedrijf besluit om af te scheiden van zijn grotere broer. Alex Ongena geeft duiding:  “VASCO Data Security is altijd een waardevolle partner geweest, maar we konden niet langer efficiënt genoeg werken als onderdeel van een grote, globale partner. Terwijl de hele wereld globaler wordt, zien we dat digitale security net lokaler wordt. Phishing-mails worden bijvoorbeeld steeds meer op maat van het slachtoffer gemaakt, waardoor het nodig is om sneller te schakelen. Nu we terug op eigen benen staan, zullen we dat nog meer en beter kunnen doen.”

Voor de klanten van beide bedrijven verandert er niets: wie klant is bij VASCO Data Security blijft klant bij zowel VASCO als AXS GUARD. Indien u vragen heeft, of wil spreken met Alex Ongena, kan dat steeds via axsguard@teamlewis.com of via 0494/58.53.79.

Met vriendelijke groet,
Jens De Wit

Over AXS GUARD
AXS GUARD bouwt al twintig jaar een veilige brug naar het internet. Deze alles-in-één-oplossing wordt modulair opgebouwd, zodat voor elke klant een optimale configuratie wordt ontwikkeld. Zo staat er vandaag een oplossing klaar die voldoet aan de noden van morgen. In een wereld in verandering is het noodzakelijk om steeds te beschikken over een stabiele, veilige verbinding, zowel voor thuiswerkers als voor werknemers op het terrein, voor contacten tussen mensen en met de cloud. Van VPN-verbindingen tot gecentraliseerde, sterke authenticatie: AXS GUARD zorgt voor uw bescherming.

AXS GUARD verlaat VASCO Data Security

AXS GUARD staat opnieuw op eigen benen.