Adobe en Microsoft breiden strategisch partnership uit om digitale handtekeningen en samenwerking in de cloud te stimuleren

Adobe Sign nu de voorkeursoplossing voor digitale handtekeningen binnen het productportfolio van Microsoft; Microsoft Teams nu de belangrijkste chat-gebaseerde werkomgeving binnen de Adobe Cloud diensten

Diegem – Adobe (Nasdaq: ADBE) en Microsoft Corp. hebben recent hun eerste set van gezamenlijke oplossingen gepresenteerd, waarmee ondernemingen hun klantbeleving binnen Adobe Experience Cloud, Microsoft Azure en Microsoft Dynamics kunnen transformeren. De ondernemingen breiden nu hun strategische samenwerking verder uit om de productiviteit van medewerkers en de efficiëntie van bedrijfsprocessen te verbeteren.  Vanaf vandaag is Adobe Sign, de marktleider op het gebied van digitale handtekeningen in Adobe Document Cloud, de voornaamste cloud-gebaseerde oplossing voor digitale handtekeningen binnen het productportfolio van Microsoft. Hieronder valt ook Microsoft 365 dat 100 miljoen actieve zakelijke gebruikers per maand heeft. Daarnaast is Microsoft Teams, de nieuwe chat-gebaseerde werkomgeving in Microsoft Office 365, nu de voorkeursoplossing voor samenwerking binnen Adobe Creative Cloud, Document Cloud en Experience Cloud. Adobe maakt, naast de productintegraties, Microsoft Azure ook het belangrijkste cloud platform voor Adobe Sign. Samen zorgen Adobe en Microsoft ervoor dat individuele gebruikers en teams efficiënt kunnen samenwerken, communiceren en beslissen op verschillende apparaten.

Adobe en Microsoft, de leiders in document- en productiviteitssoftware, leveren alomvattende oplossingen zoals geïntegreerde desktop-tools, innovatieve mobiele apps en cloud-gebaseerde diensten, dankzij hun rijke historie aan innovaties. Naast de uitbreiding van het partnership dat vandaag wordt aangekondigd, blijven de twee bedrijven de mogelijkheden verkennen van kunstmatige intelligentie, analytics en intelligente documentautomatisering, met als doel het verder verbeteren van de productiviteit in de cloud.

Adobe en Microsoft geven een nieuwe invulling aan hoe de moderne bedrijfservaring eruit zou moeten zien met als  basis samenwerking, identiteit, data en intelligentie”, zegt Abhay Parasnis, chief technology officer, Adobe. “Samen ontwikkelen we geïntegreerde cloud-gebaseerde diensten met ‘best-in-class’ oplossingen zoals Adobe Sign en Office 365 die bedrijven helpen om digitaal te transformeren zodat zij de juiste klantervaring kunnen creëren.

Samen met Adobe willen wij creativiteit mogelijk maken en een cultuur van teamwork stimuleren voor onze gezamenlijk klanten zodat zij de kansen kunnen benutten van de huidige snel veranderende werkomgeving”, stelt Peggy Johnson, executive vice president, Business Development bij Microsoft. “Wij zijn blij dat onze samenwerking met Adobe is uitgebreid en nu onze drie clouds, Microsoft Azure, Office 365 en Dynamics 365, omvat. Het biedt onze klanten integraties die zij nodig hebben om digitaal te transformeren.”

De eerste integraties die voortvloeien uit deze samenwerking zullen naar verwachting in de komende weken voor klanten beschikbaar zijn. Het gaat hierbij om de volgende integraties:

- De integratie tussen Microsoft Office 365 en Adobe Sign, maakt het mogelijk om snel en veilig documenten elektronisch te ondertekenen via Office 365, waaronder Microsoft Word, Microsoft PowerPoint en Microsoft Outlook. Hiermee wordt het digitaal ondertekenen van documenten op ieder apparaat een alledaagse ervaring.

- De integratie van Adobe Creative Cloud en Adobe Stock met Microsoft Teams  zorgt ervoor dat de creatieve klanten van Adobe toegang hebben tot een samenwerkingsomgeving dat creatieve feedback, hergebruik en besluitvorming zal versnellen. De integratie van Microsoft Teams wordt in de toekomst uitgebreid naar Adobe Experience Cloud.

- De integratie van Adobe Sign met Microsoft Teams versnelt het creëren en goedkeuren van elektronische overeenkomsten en het proces van ondertekening tussen teams. De Adobe Sign-app in Microsoft Teams bevat een tab om documenten die een handtekening vereisen te verzenden en een optie waarmee teams documenten kunnen beheren en volgen.

- De integratie van Adobe Sign met Microsoft Flow stelt gebruikers  in staat om volledige digitale workflows te bouwen door Adobe Sign aan ieder willekeurig Microsoft Flow proces toe te voegen. In de komende maanden zullen organisaties profiteren van de integratie van Flow met andere toepassingen van Microsoft zoals SharePoint, Dynamics en OneDrive.

Wanneer Microsoft en Adobe samen aan innovatie werken, profiteren hun klanten hiervan”, stelt Jamie McLellan, chief digital officer van J.Walter Thompson Worldwide. “Wij maken veelvuldig gebruik van Microsoft Teams, Adobe Sign en Adobe Creative Cloud en zijn zeer blij met de verbeterde creativiteit, samenwerking en algehele verbetering van de productiviteit binnen ons bureau als direct gevolg van deze integraties.”

Succesvolle ondernemingen zijn vooral bezig met het verhogen van de productiviteit van hun medewerkers. Productiviteit neemt af wanneer er voor werkzaamheden meerdere applicaties nodig zijn die niet samenwerken”, stelt Alan Lepofsky, VP en principal analyst bij Constellation Research. “De integratie van teamsamenwerking, elektronische handtekeningen en creatieve content biedt klanten grote efficiëntievoordelen.”

Beschikbaarheid
Adobe Sign met Microsoft Dynamics en Microsoft SharePoint zijn al beschikbaar. Nieuwe Adobe Sign integraties voor Microsoft Teams, Microsoft Flow, Microsoft Outlook, Microsoft Word en Microsoft PowerPoint zullen naar verwachting in de komende weken beschikbaar zijn. De integratie van Adobe Creative Cloud met Microsoft Teams zal naar verwachting ook beschikbaar zijn in de komende weken en de integraties van Adobe Document Cloud en Experience Cloud volgen snel.

Nuttige links
- Lees meer over de integraties tussen Adobe en Microsoft: https://acrobat.adobe.com/us/en/why-adobe/integrations/microsoft.html.
- Lees meer van Adobe’s chief technology officer, Abhay Parasnis: http://blogs.adobe.com/conversations/2017/09/redefining-the-future-of-work.html.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.be

Adobe et Microsoft élargissent leur partenariat stratégique pour dynamiser les signatures électroniques et la collaboration entre équipes dans le cloud