Adobe Advertising Cloud boort Spotify aan voor Cross-Channel Audience Buying

Diegem – Hoor je dat? Dat is het geluid van zowat 146 miljoen klanten wereldwijd die dit jaar muziek streamen. In de wereld van vandaag, waar alles on-demand is, consumeert iedereen wat hij wil, wanneer hij wil. Voor digitale audio is dat niet anders.

Het spreekt dan ook voor zich dat Adobe Advertising Cloud digitale audio als format toevoegt aan zijn cross-channel demand-side platform (DSP). Daartoe is er één populaire streamingdienst die een brede en innemende aanpak aanbiedt die veel verder reikt dan alleen maar audio. Adobe Advertising Cloud is dan ook erg trots dat het Spotify kan voorstellen als premium inventory source voor digitale audio, display en video advertentieformats. Meer dan 50 adverteerders lanceerden meer dan 70 succesvolle campagnes via een closed bèta-DSP van Adobe Advertising Cloud, waaronder de Dr. Pepper Snapple Group.

Spotify is een van de belangrijkste muziekstreamingdiensten voor consumenten van alle leeftijden en heeft dat engagement uitstekend weten vertalen naar een aantrekkelijke waardepropositie voor marketeers,” zegt Keith Eadie, vicepresident Revenue & Partnerships bij Adobe Advertising Cloud. “Met een passende aanpak ten opzichte van audio, naast video en display advertentieformats, heeft Spotify zichzelf gepositioneerd als een belangrijke partner voor merken die gebruikers willen bereiken en aan zich binden via verschillende kanalen.

Spotify is beschikbaar op 60 markten en bereikt ruim 140 miljoen geëngageerde muziekfans. Cross-platformgebruikers spenderen gemiddeld maar liefst twee uur per dag aan de muziekdienst. Dankzij het gebruik, van first-party inloggegevens creëert het platform een volledig geverifieerd publiek over mobiel, desktop en verbonden toestellen. Daarnaast maakt Spotify het mogelijk om specifiek te richten op gebruikers per leeftijd en geslacht, en zelfs per afspeellijst, zodat gebruikers bereikt worden aan de hand van muzikale voorkeur.

Digitale audio kent een grootse boom,” zegt Brit Sundberg, verantwoordelijke voor Programmatic Media & Data Strategy bij Dr. Pepper Snapple Group. “Spotify biedt een echte cross-channel-strategie aan, maar ook advertentiemogelijkheden die interageren met consumenten op een volledig nieuwe en natuurlijke manier. Deze integratie in Adobe Advertising Cloud geeft ons onmiddellijk data voor zowel desktop als mobiel, en staat ons toe om aan betekenisvolle brand messaging te doen, op het juiste moment en aan het juiste publiek.

Marketeers kunnen de DSP van Adobe Advertising Cloud gebruiken om meerdere advertentieformats tegelijk aan te kopen via het premium cross-platformkanaal van Spotify, waaronder mobiele in-app audio van 15 en 30 seconden met companion banner, statische en rich-media display op desktop, en digitale video op zowel desktop als in een mobiele app. Adobe Advertising Cloud ondersteunt Spotify Inventory-aankopen via private marktplaatsomgevingen die door DealID werden goedgekeurd. Beschikbare rapportagestatistieken zijn onder meer: impressies, quartile completion percentage, viewability (alleen display en video), geografie, demografie en ad frequency.

Spotify is nu beschikbaar voor Adobe Advertising Cloud-klanten in de V.S., Canada, Europa en Australië.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.be

Adobe Advertising Cloud intègre Spotify pour l’acquisition d’audiences cross-canal