Ricoh Imaging introduceert Theta V

Ricoh Imaging introduceert Theta V

360-gradencamera met 4K-beeldkwaliteit

Ricoh Imaging, onderdeel van Ricoh Company, lanceert vandaag de Ricoh Theta V. Dit high-end model 360-gradencamera uit de Theta-serie neemt beelden op in 4K. Daarnaast beschikt de Theta V over een ingebouwde vierkanaalsmicrofoon die de 360-gradenbeelden ondersteunt met levendig geluid.

Hoge resolutie 360-gradenfotografie en –video
Zowel de kwaliteit van fotografie als video zijn significant verbeterd in de Ricoh Theta V. Daarnaast wordt het batterijverbruik verlaagd met het QualcommÒ Connected Camera Platform en een Qualcomm Snapdragon processor.

De Theta V maakt met circa 14.0 effectieve megapixels foto’s in hoge resolutie met levendige kleuren, zelfs in de auto shoot modus. Gebruikers kunnen de beelden moeiteloos op Facebook of netwerken zoals Twitter en Tumblr plaatsen.

Aangepaste cropped beelden kunnen ook nog via Instagram gedeeld worden. Uiteraard kan content van de Theta V ook geplaatst worden op een YouTube 360-graden kanaal en Google Maps.

360-graden video’s in 4K-kwaliteit
De camera schiet haast moeiteloos 360-gradenvideo met 30 frames per seconde. De beelden zijn in 4K-kwaliteit met een resolutie van 3840 x 1920 pixels. Zo zijn de beelden in VR-video’s op grote schermen nog realistischer. Verder ondersteunt het laatste Theta model van Ricoh Imaging ook livestreaming in 4K-beeldkwaliteit.

Realistisch beeld én geluid
Naast realistische beelden in hoge resolutie beschikt de Theta V over een vierkanaalsmicrofoon om ook het geluid zo levendig mogelijk over te brengen. Door zowel horizontaal als verticaal geluiden op te vangen, komen beeld en geluid samen in de opnames van de Theta V.

Tegelijkertijd met de introductie van de Theta V wordt de 3D microfoon TA-1 geïntroduceerd. Door het gebruik van deze accessoire, ontwikkeld door Audio-Technica, kunnen gebruikers omgevingsgeluiden met een lage of hoge resolutie nog beter opvangen.

Remote playback functie
Remote Playback voor 360-gradenvideo is een extra plug-in voor de Theta V. Door gebruik te maken van de ontvangstkanalen van een TV of andere displays, zoals projectoren, kunnen gebruikers van de Theta V de beelden met een afstandsbediening terug- of vooruit spoelen.

Uitgebreide toelichting over de belangrijkste functies, overige en optionele accessoires kun je terugvinden in het pdf-document in de bijlage.

Eind september is de camera in België verkrijgbaar voor een adviesprijs van €449.

Over Ricoh Imaging
Ricoh Imaging is wereldwijd toonaangevend in de productie van recreatieve en professionele beeldverwerkende apparatuur. Met de ervaring van zowel Pentax als Ricoh producten, bewijst het bedrijf zich al decennialang. De uitgebreide productreeks is ontwikkeld met de laatste techniek en bestaat uit hoogwaardige digitale spiegelreflexcamera’s met verwisselbare lensen, een high-end compact camera, een 4K actioncam, 360 graden camera’s en verschillende accessoires. Daarnaast biedt Pentax een breed assortiment aan verrekijkers.

RICOH IMAGING EUROPE S.A.S distribueert zijn producten succesvol via verschillende kanalen, waaronder zelfstandige camerawinkels, grote winkelketens en verschillende andere retailers – zowel online als offline. RICOH IMAGING EUROPE S.A.S is een dochterbedrijf en het hoofdkantoor van RICOH IMAGING COMPANY LTD bevindt zich in Japan. Meer informatie over Ricoh Imaging is beschikbaar via de website: http://www.ricoh-imaging.nl/

Download All

PR_RICOH THETA V _ENG.pdf

pdf | 148 KB