LG toont nieuwste robots voor het eerst in Europa

Robots die spreken, poetsen en het gras maaien dankzij Google Assistent en Alexa

Airport Robots.jpg
Edegem - LG Electronics (LG) blijft inzetten op het uitbouwen van slimme platformen waarbij open partnerships, open platformen en open connectiviteit centraal staan. Zo lanceerde LG eerder dit jaar de Smart Instaview Door-in-Door koelkast, dat draait op het LG webOS platform en compatibel is met Alexa, de slimme stembediening van Amazon. Tijdens IFA 2017 presenteert LG nu ook robots die spreken, poetsen en het gras maaien.

Google Assistant en LG’s SmartThinQ Hub

Alle slimme apparaten in huis van LG zijn vanaf nu compatibel met Google Assistant. Ze maken ofwel gebruik van Google Home of van een Android of iOS smartphone waarmee connected toestellen handsfree bediend kunnen worden. De resterende tijd van de wasmachine nakijken of de koelkast meer ijs laten maken, het kan nu allemaal via Google Assistant. Deze assistent onderscheidt eveneens stemmen, waardoor elk lid van de familie een toestel kan bedienen.

Naast Google Assistant en Alexa (Amazon) maakt LG ook gebruik van haar eigen voice platform, Deep ThinQ als onderdeel van de SmartThinQ ™ Hub. SmartThinQ Hub verzamelt via Wi-Fi, Zigbee en Bluetooth informatie van toestellen die zijn verbonden met de SmartThinQ-sensoren. De informatie wordt als notificatie weergegeven op het LCD-scherm of via een ingebouwde luidspreker.

Hub Robot: slimme robot in huis

Op IFA zal LG voor de eerste keer in Europa één van haar slimme robots presenteren. De Hub Robot staat in verbinding met andere slimme apparaten in huis en maakt gebruik van Alexa - de virtuele assistent van Amazon. Hij zet de airco voor je aan of stelt de wasmachine of droger in, alles via stemcommando’s.

LG Airport Guide Robot en Airport Cleaning Robot

LG investeert ook in intelligente ecosystemen voor toepassingen buitenshuis. De Airport Guide Robot is een intelligente assistent die reizigers op de luchthaven helpt: hij beantwoordt vragen in vier talen (Engels, Chinees, Japans en Koreaans) en hij geeft je gedetailleerde informatie over vertrektijden, de gate en het weer op de bestemming op basis van het ticket dat je laat zien. Deze robot wordt reeds ingezet op Incheon International Airport in Korea. De LG Airport Cleaning Robot is een slimme schoonmaakmachine die is voorzien van slimme sensoren en verschillende camera’s om de beste schoonmaakprestaties te garanderen, ook op de meest drukke luchthavens.

LG’s robotgrasmaaier: voor perfect gemaaid gras

De robotgrasmaaier van LG wordt tevens voor het eerst aan Europa getoond op IFA. Deze robot, die elk type gras nauwgezet maait, is ontwikkeld op basis van jarenlange investeringen van LG in de ontwikkeling van de Hom-Bot robotstofzuiger. De robotgrasmaaier maait het gras heel precies, betrouwbaar en vooral erg veilig. Net zoals de Airport-robot beschikt ook deze robot over geavanceerde sensoren en bumpers waardoor hij op elk moment zijn locatie en mogelijke obstakels, zoals hagen en bomen, detecteert.
Airport Robots.jpgLG Smart Solutions Speech Recognition.jpg

BERICHT VOOR DE REDACTIE
De volledige berichtgeving rondom deze awards vind je onderaan dit bericht en op de www.lgnewsroom.com. IFA-bezoekers kunnen deze LG-producten ontdekken in Hall18 in Messe Berlin tussen 1 en 6 september.

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 77.000 werknemers en 125 locaties wereldwijd, boekte LG een wereldwijde omzet van USD 109.31 miljoen (KRW 126.3 miljard) in 2016. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

LEWIS
Telefoon: +32 (0)3 304 36 30
Email: lgbenelux@teamlewis.com

LG onthult LG V30 met OLED-scherm: nieuwe standaard voor hedendaagse high-end smartphones

Nieuwe V-serie smartphone uitermate geschikt voor high-end contentcreatie