AB InBev introduceert Goose Island IPA bij Belgische bierliefhebbers

AB InBev introduceert Goose Island IPA bij Belgische bierliefhebbers

Brussel, AB InBev onthult een van zijn best bewaarde geheimen: Goose Island. Na een kleine lancering in 2016 introduceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk ditmaal groots met een activatiecampagne in België. Vanaf deze week kunnen bierliefhebbers volop kennis maken met het ambachtelijke craft beer van de brouwerij uit Chicago, dit tijdens ‘Hoppy Hour’.

Hoppy Hour
Deze zomer tourt Goose Island door België om zijn bieren te laten zien, ruiken en vooral ook proeven. De focus ligt hierbij op Goose IPA, een veelbekroond IPA-bier met een fruitig aroma en stevige hoppige afdronk. Tijdens Hoppy Hour wordt dieper ingegaan op de smaak, het brouwproces en de Amerikaanse brouwerij, maar wordt er natuurlijk ook geproeft. Zowel barpersoneel als klanten krijgen een introductie over Goose Island aangevuld met de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen die je meeneemt naar Elk Mountain Hop Farm in Idaho - de plek waar de hop van Goose Island wordt verbouwd -, het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago.

Hoppy Hour wil bierliefhebbers dus vooral de volledige Goose Island beleving meegeven en dit op een originele en authentieke manier. Tot slot maken zowel horecapersoneel als de klanten tijdens Hoppy Hour kans op verschillende prijzen.

De Hoppy Hour tour is gestart in Brussel en zal van daaruit verder worden uitgerold doorheen België.

“We staan te popelen om  Hoppy Hour met de IPA van Goose Island te starten”, zegt Joshua Smith, Goose Island Brand Ambassador. “Na het succes in Amerika en de verschillende prijzen die Goose Island en in het bijzonder de IPA heeft gewonnen, is de introductie in België een logische stap. Door middel van deze interactieve campagne proberen we zowel de horecaondernemer als de consument even enthousiast te maken.”
2391-30c575313eeb3b1f287b8a9cf507f702.jpg2391-43a5449a00d5458fd31a2dbe5e0f13dc.jpg2391-2dfa8aa7d878dc9ec91be02d899df961.jpg2391-eae25a5939d8a12c657f3ebb5e700e23.png

Over Goose Island
De Goose Island brouwerij is gevestigd in Chicago, Illinois (USA), waar deze in 1988 begon als brouwcafé Clybourn. In 1995 was het bier zo populair, dat eigenaar John Hall een brouwerij oprichtte. Sinds de opening is de capaciteit meer dan verdubbeld. In 1999 werd een tweede brouwcafé, Wrigleyville, geopend.

Goose Island staat vooral bekend om haar innovatieve brouwtechnieken. Naast meer dan 15 verschillende soorten gist, maakt Goose Island gebruik van 50 verschillende soorten hop (met o.a. favorieten als Saaz, Amarillo, Cascade maar ook tal van experimentele rassen). Deze worden geteeld op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho.

Goose Island is een Amerikaanse brouwer van craft beers, die in 1988 opgericht werd in Chicago en in 2011 overgenomen werd door AB InBev. Met Goose Island wil de wereldbrouwer AB InBev inspelen op de craft beertrend die overgewaaid komt uit de VS. Het merk is sinds dit jaar ook verkrijgbaar in de Belgische retail en horeca.

Koelkasten van LG blijven families wereldwijd verbazen

De invloed van trendsetter LG in de keuken blijft een dynamische markt over de hele wereld vormen