NGDATA biedt diepgaander klantinzicht aan marketingorganisaties om merkwaarde en klantervaring te verbeteren

Functies voor attributie en voorgestelde ‘Next Best Experience’ zitten nu standaard in Lily om marketeers slimmere en beter geïnformeerde klantervaringen te bieden

Gent—30 augustus 2017— NGDATA, het softwarebedrijfbedrijf dat oplossingen ontwikkelt voor het beheer en optimaliseren van klantervaringen, introduceert nieuwe mogelijkheden in Lily™, het next-generation klantgegevensplatform van NGDATA. Enerzijds kunnen marketeers nu eenvoudiger verschillende acties en gedragspatronen van klanten herkennen die tot een bepaalde uitkomst leiden. Anderzijds doet Lily vervolgens voorstellen voor de beste volgende klantervaring om tot die gewenste uitkomst te komen. Op die manier kunnen bedrijven Lily optimaal aanwenden om klanten efficiënter te activeren. Met de nieuwe functionaliteit kunnen bedrijven hun marketinginspanningen accurater opvolgen en marketingbudgetten verder optimaliseren.

De zogenaamde ‘Next Best Experience’-functionaliteit (NBE) vermindert drastisch de time-to-market voor het bieden van geoptimaliseerde klantervaringen. Marketingorganisaties kunnen sneller het meest relevante en actuele aanbod en de juiste content bieden doorheen de gehele omni-channel-omgeving. Klanten kunnen zo steeds hun interacties verderzetten over verschillende toestellen. Een aanbod dat gebaseerd is op het unieke klant-DNA van elke gebruiker creëert de grootste kans op interactie met de klant. Het gaat dan om het inspelen op individuele voorkeuren als type aanbod, contactkanalen en timing, en de context en de plaats van de klant in de customer journey.

Op basis van het DNA van de klant focust de NBE-oplossing op communicatie op maat. In plaats van simpelweg productaanbiedingen voor te stellen aan bepaalde klantsegmenten, is de communicatie door NBE op een individueel niveau via het juiste kanaal, het juiste toestel en de juiste actieparameters (boodschap, toon, designelementen, etc.).

Marketeers die aan de slag gaan met gepersonaliseerde communicatie in een omni-channel-omgeving, moeten nog steeds geïnformeerde beslissingen nemen over hoe en waar ze hun marketingbudgetten investeren. Ze willen weten hoe ze op een efficiënte manier hun budget kunnen spenderen, inkomsten kunnen optimaliseren en welke rol elk kanaal of elke campagne speelt tijdens het aankoopprocess van een klant. Met de attributie-functionaliteit van NGDATA krijgen marketingorganisaties een accuraat en real-time inzicht in het succes van hun marketinginvesteringen over alle kanalen. Daaronder vallen zowel inbound- als outbound-activiteiten, real-time en batchcampagnes, en interacties via digitale kanalen en met medewerkers.

De attributie-oplossing van NGDATA biedt verschillende modellen die gemakkelijk te integreren zijn met eender welke MarTech-stack. Marketeers krijgen zo een uniek inzicht in de winstgevendheid van alle klantcontactkanalen tijdens de customer journey. Het gevolg is dat merken hun marketinguitgaven kunnen optimaliseren door middelen en budgetten te concentreren op de klantcontactkanalen die de meeste waarde genereren.

“Klanten verwachten steeds meer van hun ervaringen en interacties met bedrijven. Marketeers voelen daarom een toenemende druk om te laten zien dat ze individuele klantbehoeftes begrijpen en hier op de juiste manier op kunnen inspelen. Tegelijkertijd staan marketeers voor de uitdaging hun budgetten toe te wijzen aan de meest productieve kanalen om groei te blijven realiseren,” zegt Luc Burgelman, CEO van NGDATA. “Onze missie is om onze klanten met Lily te helpen bij het oplossen van de echte pijnpunten voor hun business. We blijven dan ook investeren in onze oplossingen, zodat we steeds inspelen op veranderende marktbehoeftes. Met de toevoegingen aan Lily geeft NGDATA marketeers de benodigde tools om een consequente en optimale klantervaring te garanderen, en om steeds de beste beslissingen te maken voor de optimalisatie van om marketinguitgaven.”

Andere nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden van Lily:
  • Verbeterde dashboards die in real-time antwoord geven op de belangrijkste vragen van marketeers inzake bedrijfsprestaties. Bijvoorbeeld: “Wat is de respons van onze gepersonaliseerde campagnes per kanaal?”; “Hoe zit het met onze conversie?” en “Wat is het huidige uitschrijvingspercentage bij onze klanten?
  • De mogelijkheid om data uit Lily te integreren in bestaande analyses en rapportages in de standaard business intelligence tools van klanten. Daardoor kunnen gebruikers extra inzichten verwerven uit grote hoeveelheden klantgegevens in Lily, zowel voor ad hoc (bijvoorbeeld het testen van hypothesen), als voor regelmatig gebruikte queries.
  • Nieuwe configuraties voor samenwerking op marketingcampagnes door meerdere gebruikers verschillende Lily-configuraties te laten aanmaken voor bijvoorbeeld testing en aanpassingen binnen dezelfde omgeving, zonder impact op andere gebruikers.
Lily is een complete oplossing die data integreert over alle kanalen, om zo een holistisch en individueel klant-DNA te bouwen. Lily’s Customer DNA bevat duizenden up-to-date profielstatistieken die feiten, gewoonten, bedoelingen en voorkeuren weergeven vanuit deze informatiebronnen. Daaruit ontstaan real-time inzichten om acties op te zetten op individueel klantniveau. Marketeers in financial services, telecom en media kunnen zo betere beslissingen nemen om relevante en betere klantervaringen te bieden.

Voor meer informatie over Lily, de attributie- of de Next Best Action-oplossing, kunt u terecht op de website van NGDATA.

Over NGDATA
NGDATA® helpt datarijke bedrijven in de financiële dienstensector, media en uitgeverijen en telecombedrijven om een consistente klantervaring te bieden. NGDATA's geavanceerde klantendataplatform, Lily™, stelt mensen centraal binnen elke onderneming. Lily's Customer DNA leert voortdurend van menselijk gedrag om de beste klantervaring te bieden, bijvoorbeeld bij bedrijven als Belfius Bank, Innogy en Telenet. NGDATA heeft haar hoofdzetel in Gent en beschikt over vestigingen in de V.S., Europa en Azië/Pacific. Voor meer informatie www.NGDATA.com.

AB InBev introduceert Goose Island IPA bij Belgische bierliefhebbers

Brussel, AB InBev onthult een van zijn best bewaarde geheimen: Goose Island. Na een kleine lancering in 2016 introduceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk ditmaal groots met een activatiecampagne in België. Vanaf deze week kunnen bierliefhebbers volop kennis mak