IFA 2017: Beamers van LG creëren bioscoopervaring op iedere locatie

LG Electronics toont nieuwe high performance projectoren tijdens IFA 2017

Edegem, 25 augustus 2017 - Tijdens IFA, de grootste consumentenelektronica en huishoudelijke productenshow van Europa, onthult LG Electronics twee nieuwe projectoren, waarmee thuis of onderweg gemakkelijk films, series of games kunnen worden geprojecteerd. De LG ProBeam UST (Ultra Short Throw) laser projector (HF85JA) en de LG MiniBeam (PH30JG) zijn de nieuwste toevoegingen aan het al zeer uitgebreide aanbod van LG.

Beleef een bioscoopervaring in je eigen huis…

De LG ProBeam UST biedt een Full HD (1080p) beeld met een ultra-short throw ontwerp voor een echte thuisbioscoopervaring. De ultra-short throw projectoren zijn eenvoudig te installeren en hebben weinig kabels nodig. De projector kan op slechts 12cm afstand van een muur of scherm worden gezet voor een 100-inch beeld, geen gedoe met tafeltjes of mensen die door het beeld lopen dus. De ProBeam UST heeft geen eigen voetstuk, maar kan op elk oppervlak worden geplaatst, bijvoorbeeld een dressoir of tv-meubel.

Op zondagochtend met het hele gezin een film op groot formaat kijken? De LG ProBeam UST komt ook in lichte ruimtes goed tot zijn recht, dankzij de hoge helderheid van 1.500 ANSI-lumen. Hiermee is de LG ProBeam UST anderhalf keer feller dan de vorige UST-projector. Het contrast van 150.000:1 zorgt ervoor dat elke film of serie haarscherp en accuraat in beeld wordt gebracht. Daarnaast is de lichtbron van de ProBeam zeer duurzaam en goed voor jarenlang plezier: de lamp gaat tot wel 20.000 uur mee. De I-vormige lasermotor geeft de projector een smal en stijlvol ontwerp waardoor het goed past in ieder interieur van kantoor, woonkamer of slaapkamer.

De LG ProBeam UST biedt verschillende mogelijkheden om verbinding te maken met draadloze speakers of koptelefoons, zodat je altijd het juiste geluid hebt voor de situatie. De automatische keystone-instellingen corrigeren horizontale en verticale vervorming en zorgen ervoor dat de ProBeam UST makkelijk te positioneren is en op verschillende ondergronden. Het apparaat biedt gebruikers via het webOS Smart tv-platform van LG toegang tot een groeiend aantal streamingdiensten.

… Of onderweg

De LG MiniBeam is een gebruiksvriendelijke draagbare projector met accu die eveneens op IFA 2017 wordt gepresenteerd. De MiniBeam bevat een HD-projector met een ingebouwde batterij die tot vier uur mee gaat. Hierdoor kan je genieten van wel twee volledige speelfilms voordat de batterij opnieuw moet worden opgeladen. Een belangrijke nieuwe feature is de Multi-Angle Projection waarmee het apparaat tot in een hoek van 70 graden kan worden gedraaid om een afbeelding hoog op een muur of het plafond te projecteren zonder extra hulpstukken. De MiniBeam is dus de ideale projector om mee te nemen naar familie of vrienden en samen te genieten van de beste films of de spannendste sportwedstrijden.

De USB Type-C-compatibiliteit zorgt ervoor dat de MiniBeam eenvoudig verbinding kan maken met andere apparaten, zoals laptops en smartphones, en deze apparaten kan spiegelen. De MiniBeam leent zich daarom uitstekend als hulpmiddel bij presentaties. De MiniBeam kan het audiosignaal naar elk Bluetooth apparaat sturen; een draadloze speaker, smartphone of zelfs het audiosysteem van een auto.

“We zijn trots op onze leidende positie op het gebied van draagbare LED-projectoren”, zeg Philippe van LG Benelux. “De projectoren die worden onthuld op IFA bieden consumenten een meeslepende thuisbioscoopervaring van hoge kwaliteit die gebruiksvriendelijk en betrouwbaar is.”
LG ProBeam PH30JLG ProBeam PH30JLG ProBeam HF85JLG ProBeam HF85JLG MiniBeamLG ProBeam HF85JLG MiniBeamLG ProBeam HF85JLG ProBeam HF85J

BERICHT VOOR DE REDACTIE
De volledige berichtgeving rondom deze awards vind je onderaan dit bericht en op de www.lgnewsroom.com. LG staat van 1 tot en met 6 september in Hall 18 van Messe Berlin en biedt bezoekers de kans om de nieuwste projectoren line-up als eerste te ervaren.

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 77.000 werknemers en 125 locaties wereldwijd, boekte LG een wereldwijde omzet van USD 109.31 miljoen (KRW 126.3 miljard) in 2016. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

LEWIS
Telefoon: +32 (0)3 304 36 30
Email: lgbenelux@teamlewis.com

IFA 2017 : une expérience cinéma partout grâce aux projecteurs LG

LG Electronics fait découvrir ses nouveaux projecteurs haute performance à l’IFA 2017