HEMA Lokeren als eerste in Waasland verbouwd naar internationale winkelconcept

HEMA Lokeren als eerste in Waasland verbouwd naar internationale winkelconcept

Oost-Vlaanderen – HEMA bouwde het filiaal aan de Kerkstraat 3-5 in Lokeren om naar het voorbeeld van haar internationale winkels. Dit winkelconcept ontwikkelde HEMA voor steden als Barcelona, Parijs en Londen en bleek zo’n succes dat het nu ook in Nederland, België en Luxemburg wordt uitgerold. Het belangrijkste verschil zit hem in het overzichtelijker maken van het aanbod door het in te delen in werelden. Vorige week vond een feestelijke opening plaats voor de klanten. Naast Lokeren zullen ook de HEMA-filialen in de nabije regio zoals Dendermonde en Sint-Niklaas worden verbouwd naar het nieuwe concept. Dit gebeurt in de loop van de komende weken.
Na de verbouwing wordt het voor klanten veel eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. Zo staan alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby en woonkamer bij elkaar. Al jaren krijgt HEMA veel positieve reacties van zowel haar buitenlandse als Nederlandse klanten die tijdens hun vakantie in Frankrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk een HEMA hebben bezocht. Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt. De indeling in werelden maakt in één keer duidelijk waar klanten moeten zijn. Vanaf volgend jaar zullen alle kleine winkels van HEMA naar verwachting zijn omgebouwd.

“In de afgelopen maanden is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. HEMA ontving tijdens de testperiode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van HEMA die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce.”

Carla Velghe, directeur HEMA België en Luxemburg

Foto 2 Vlaanderen.png

Over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 17.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. Echt HEMA.

Tim Roth en Christina Hendricks schitteren in nieuwe wraakthriller Tin Star

Een verhaal over verloren onschuld, moord, verdriet en allesverterende wraak in een afgelegen bergstadje