LG introduceert nieuwe en zeer flexibele MULTI V S unit

De MULTI V S koelt en verwarmt tegelijkertijd en heeft een capaciteit van 6pk waardoor het ideaal is voor de klimaatbeheersing van woonhuizen en kleine kantoren

Edegem, 23 augustus 2017 – LG Electronics (LG) voegt de compacte versie van het MULTI V warmtepompsysteem, de MULTI V S, toe aan het bestaande MULTI V-portfolio. De MULTI V S is een unieke unit in de markt doordat het de eerste heat recovery is met een vermogen van 6pk (16,8 kW), waar voorheen 8pk de laagste beschikbare capaciteit in de industrie was. De compactheid van de MULTI V S maakt de unit zeer geschikt voor de klimaatbeheersing van woningen en kantoren.

Verwarming en verkoeling

De MULTI V S is een driepijpssysteem, waardoor de unit tegelijkertijd kan koelen en verwarmen. Dit levert in combinatie met de kleine capaciteit diverse voordelen binnenshuis en op kantoor. De unit kan warmte uitwisselen met de buitenomgeving en ruimtes onafhankelijk verkoelen en verwarmen, waardoor het rendement gedurende de verschillende seizoenen omhoog gaat.

Koppeling waterzijdig door middel van hydrokit

Een ander voordeel van de MULTI V S is de flexibiliteit om andere producten aan het systeem te koppelen. In combinatie met bijvoorbeeld een hydrokit kan de unit diverse ruimtes voorzien van sanitair warm water, terwijl de verdeelbox zorgt voor airconditioning in de kamers. De MULTI V S is ontwikkeld om de gebruiker alle voordelen van VRF te laten ervaren; de unit heeft lage operationele kosten, is eenvoudig te installeren en biedt comfort met individuele werking in verschillende ruimtes. Koppeling aan een hydrokit biedt de mogelijkheid om warm sanitair water te produceren en tegelijk de diverse ruimtes te koelen en/of te verwarmen.

Eurovent bevestigt topspecificaties

Eurovent is de onafhankelijke Europese belangenorganisatie voor de HVAC-branche. De organisatie beoogt eerlijke concurrentie binnen de klimaatbranche en heeft daartoe een certificeringsprogramma ontwikkeld. De Eurovent-certificering op VRF-systemen maakt het voor adviseurs en installateurs gemakkelijker en transparanter om de energieprestaties van de verschillende systemen te vergelijken. Na uitgebreide tests door onafhankelijke laboratoria zijn de specificaties van de MULTI V S nu ook officieel bevestigd door Eurovent. Hieruit blijkt wederom dat de prestaties van het LG MULTI V S warmtepompsysteem tot de top van de markt behoren.

De MULTI V S is in België nu verkrijgbaar via Thermo Comfort & Refritec, distribiteur van LG Climate Solutions
LG Multi V S

Over LG Air Solutions
Met geavanceerde technologie, ontwikkeld door LG Electronics, biedt LG Air Solutions klanten duurzame klimaatsystemen voor iedere ruimte en voor elk doel. Van een wandunit die slechts één slaapkamer koelt, tot een systeem dat een heel ziekenhuis koelt en verwarmt. De klimaatsystemen van LG Air Solutions onderscheiden zich zowel op het vlak van energie-efficiëntie van de systemen als het gebruik van milieuvriendelijke en recycleerbare materialen gedurende het productieproces. Ook investeert het bedrijf veel in kwaliteitskeuringen om er zeker van te zijn dat de producten van hoogstaande kwaliteit zijn. Meer informatie over LG Air Solutions is hier te vinden: www.lgklimaat.nl.

LG Air Solutions is onderdeel van LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS), wereldwijde leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is een van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België.

Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl en lgnewsroom.nl.

Voor meer informatie en interviewaanvragen kunt u contact opnemen met het team van LEWIS
Telefoon: +31(0)40 235 46 00
Email: LGBeneluxB2B@teamlewis.com

LG lance la nouvelle unité MULTI V S très polyvalente

L’unité MULTI V S peut chauffer et refroidir en même temps. Elle bénéficie d’une puissance de 6 cv et constitue une solution de climatisation idéale pour les immeubles et les petits bureaux.