Bol.com breidt bezorgaanbod verder uit in België

Belgische klanten kunnen vanaf nu kiezen voor avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’

Utrecht/Antwerpen - Bol.com zet opnieuw een stap in het nog toegankelijker en makkelijker maken van online winkelen in België door het bezorgaanbod verder uit te breiden. Naast de mogelijkheid om een bestelling af te halen bij een van de ruim 2.500 bol.com afhaalpunten in België, waaronder bij Albert Heijn, kunnen klanten vanaf vandaag ook beroep doen op avondbezorging. Voor slechts € 2,49 worden pakketjes tussen 18.00 en 22.00 uur thuisbezorgd. Hiermee biedt bol.com een goedkope en daarmee voor iedereen toegankelijke optie voor avondbezorging in België. Verder kunnen nu ook alle bol.com bezorgopties worden gebundeld in het bezorgabonnement ‘Select’. Belgische klanten die lid worden van ‘Select’ betalen nu eenmaal per jaar € 9,99 waarna alle verzendkosten voor het hele jaar vervallen. Ze hoeven dus niet meer te betalen voor bestellingen onder de € 20,-, voor avondbezorging en de ‘same day delivery’ service ‘Vandaag Ophalen’.
Avondbezorging tegen laag tarief in België
Voor bijna iedere bestelling bij bol.com geldt dat de gewenste -dag en het bezorgadres door de klant zelf gekozen kunnen worden. Pakketjes kunnen dus bij jou thuis, op het werk of bij vrienden bezorgd worden. Zo kan je nog beter bepalen waar en wanneer jouw bestelling aankomt. Belgische klanten kunnen nu dus ook hun bol.com-bestelling ’s avonds laten bezorgen. Dit kan op dinsdag- en donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 uur voor slechts € 2,49. Ideaal voor klanten die overdag niet thuis zijn of later op de avond thuis komen van hun werk. De dienst start in de regio’s Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Brussel, wat zo’n driekwart van de postcodes in Vlaanderen dekt.

Eerder hadden klanten al de mogelijkheid om hun pakketje de dag na bestelling af te halen (en retourneren) bij één van de ruim 2.500 bol.com afhaalpunten in België of de keuze om het dezelfde dag vanaf 17u00 op te halen bij Albert Heijn (regio Antwerpen).

Alle bezorgopties voor slechts € 9,99
Omdat flexibiliteit in het bezorgmoment en de -prijs steeds belangrijker worden, lanceert bol.com het ‘Select’-lidmaatschap. Het werd eerder dit jaar al in Nederland gelanceerd (in een lokale variant) en is een groeiend succes. ‘Select’ in België bestaat er uit dat je nu eenmaal per jaar € 9,99 betaalt waarna de verzendkosten voor het hele jaar vervallen. Alle bezorgopties worden zo gebundeld in één lidmaatschap en zijn daardoor nog voordeliger. Met Select betalen klanten dus niet meer voor bestellingen onder de € 20,-, maar ook niet voor bijkomende services als avondbezorging en ‘Vandaag Ophalen’. Verzending voor bestellingen vanaf 20 euro was al gratis.

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze Belgische klanten nog meer keuze en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes. Met als resultaat dat we bijna voor iedere situatie een geschikte bezorgoptie hebben, waaronder nu ook avondbezorging. Toch merken we dat bijkomende verzendkosten weleens een drempel vormen om online te kopen. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van het Select-lidmaatschap. We bieden zo maximale keuze, gemak en snelheid tegen minimale kosten. Op termijn zien we zeker nog mogelijkheden om de bezorgopties verder uit te breiden, waaronder het aantal dagen avondbezorging en de beschikbaarheid voor de verschillende postcodegebieden in Vlaanderen. Daarbij stemmen we onze bezorgopties zo optimaal mogelijk af op de Belgische vraag.” zegt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com.

Het Select-lidmaatschap geldt voor de 300.000 meest bestelde artikelen bij bol.com, in de winkel te herkennen aan het ‘Select’-label. Hiermee wordt 80-85% van het totaal aantal bestellingen gedekt. Tot dit assortiment behoren ook de artikelen van Belgische en Nederlandse winkeliers die via bol.com verkopen en daarbij ook hun logistiek hebben ondergebracht bij bol.com. Het aantal artikelen met een ‘Select’-label zal in de komende jaren nog verder worden uitgebreid, naar verwachting tot zo’n 1 miljoen artikelen.

Avondbezorging en het ‘Select’ lidmaatschap kunnen geselecteerd worden tijdens het bestelproces van een ‘Select’-artikel. Indien je opteert voor ‘Select’ wordt het lidmaatschap afgesloten voor één jaar en stopt het automatisch indien de klant het zelf niet verlengt. Meer informatie over de leveringsmogelijkheden is te vinden via bol.com/winkelenzonderzorgen.

Achtergrondinformatie bezorgopties ‘Select’-artikelen in België
Bestellen
tot 23:59 uur, de volgende dag in huis.

Verzendkosten
Geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 20,-.
Voor bestellingen onder de € 20,- betalen klanten € 2,49 verzendkosten.

Klanten hebben 30 dagen bedenktijd en kunnen altijd kosteloos retourneren.

Bezorgopties
Klanten kunnen zelf bepalen welke bezorgoptie het beste bij hen past, waarbij ze altijd zelf de bezorgdag kunnen kiezen:

* Bij een afhaalpunt laten bezorgen (ruim 2.500 in België) en zelf ophalen wanneer het uitkomt.
* Vandaag Ophalen + € 2,49
Voor 12.00 uur besteld (op werkdagen), dezelfde dag vanaf 17.00 uur ophalen bij Albert Heijn (regio Antwerpen)
* Avondbezorging + €2,49
Vandaag bezorgd, op dinsdag- of donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 uur (regio Antwerpen, Brussel en Oost-Vlaanderen).

Indien je lid bent van ‘Select’ vervallen een jaar lang alle bovenstaande kosten en hoeft enkel voor dat jaar eenmaal € 9,99 betaald te worden.

Over bol.com
Bol.com is al sinds de start in 1999 een van de populairste winkels van Nederland en België. Bij bol.com winkelen ruim 7,5 miljoen Nederlanders en Belgen. Met een assortiment van zo’n 15 miljoen artikelen verdeeld over meer dan 20 winkelcategorieën kunnen klanten kiezen uit het breedste assortiment, waaronder boeken en ebooks, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, sieraden en accessoires, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Voor de verkoop van deze artikelen werkt bol.com samen met meer dan 16.000 Nederlandse en Belgische winkeliers die via bol.com verkopen. Dat klanten van bol.com de winkel waarderen blijkt onder andere uit de vele awards die bol.com in de afgelopen jaren heeft ontvangen. Zo is bol.com in 2017 voor het derde jaar op rij verkozen tot ‘Sterkste retailmerk van Nederland’1 en riep het publiek bol.com uit tot ‘Meest geliefde winkel van Nederland’2. Daarnaast is bol.com bij de ‘Shopping Awards’ in 2016 door het publiek verkozen tot ‘Beste online warenhuis van Nederland’ en door de vakjury tot ‘Beste Webwinkel van Nederland’. Ook bij de Belgische ‘Shopping Awards’ riep het publiek, zowel in 2015 als 2016, bol.com uit tot ‘Beste Webshop van België’. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.

1. Hendrik Beerda Brand Consultancy
2. Q&A Research & Consultancy

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Bij vragen kunt u contact opnemen met:

bol.com, afdeling PR
Patty Bouhuijs
T. +31 (0)88 712 4717
E. pbouhuys@bol.com
pers.be.bol.com

LEWIS
Elke Eriksson
bol.com@teamlewis.com